لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کنسول دستی Valve با عنوان استیم دک رونمایی شد

کنسول دستی Valve با عنوان استیم دک رونمایی شد

شرکت Valve اخیرا کنسول دستی خود رابه نام استیم دک که از لحاظ ظاهری مشابه نینتندو سوئیچ هست را رسما معرفی کرده و قرار است آن را در دسامبر امسال آماده عرضه کند. اطلاعات مربوط به عرضه این کنسول مدت‌ها است که شایعه شده شده بود و حالا به واقعیت پیوسته است.

استیم دک در دسامبر امسال عرضه خواهد شد، ولی پیش فروش آن از 15 جولای ( 24 مرداد) آغاز می‌شود. قیمت این کنسول دستی از 399 دلار شروع شده که بسته به کانفیگ‌های مختلف با قیمت‌های 529 دلار و 649 دلار نیز فروخته خواهند شد.

این محصول تعداد زیادی گزینه کنترلی دارد و دارای دو دسته آنالوگ و دو ترکپد کوچک مشابه با کنترلر سابق استیم است. این دسته دقت زیادی را برای بازی‌های شوتر اول شخص دارد و تجربه‌ای متفاوت را ایجاد می‌کند.

قسمت جلوی این کنسول دارای دکمه‌های ABXY مشابه با دسته ایکس باکس، یک پدهای حرکتی و یک تاچ اسکرین 7 اینچی برای نمایش بازی‌ها است. کیفیت نمایشگر این کنسول 720p است که شاید برای بسیاری از گیمرها و علاقه‌مندان به اجرای باکیفیت‌تر بازی‌ها خوشایند نیست. این کنسول یک ژیروسکوپ برای تشخیص حرکت‌های دست در کنترلر خود دارد. علاوه بر این، در هر طرف دو دکمه ماشه و یک میکروفون داخلی در ان تعبیه شده است.

Valve ظرفیت باتری استیم دک را ۴۰ وات ساعت اعلام کرده که می‌تواند برای مدت زمانی قابل توجه در شرایط آزمایشگاهی دوام داشته باشد.

ویژگی جالب دسته این کنسول این است که هر زمان بخواهید، می‌توانید بازی را متوقف کنید و با استفاده از قابلیتQuick suspend / Resume خواهید توانست دستگاه خود را در حالت اسلیپ قرار داده و سپس بازی را از هر جایی که متوقف شده دوباره آغاز کنید.

Valve برای اتصال کنسول دستی خود به یک نمایشگر خارجی، یک داک را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد، ضمن اینکه می‌گوید در صورت داشتن یک کابل ارتباطی مناسب می‌توان امکان پخش تصاویر مختلف را داشته باشید.

همچنین این دستگاه دارای پورت‌های USB-C، HDMI اترنت و بلوتوث استاندارد است که به کاربر امکان اتصال هندزفری، هدفون و اسپیکر‌های بلوتوثی را ارائه می‌دهد. این کنسول به صورت پیش‌فرض سیستم عامل SteamOS را در خود اجرا می‌کند که یک توزیع اختصاصی و شخصی‌سازی شده از سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس به حساب می‌آید. استیم او اس تا پیش از این سرانجام خوشایندی نداشت، با این حال شرکت Valve تلاش کرده تا با عرضه این کنسول جدید توجه بیشتری از کاربران را به سمت استفاده از این سیستم عامل اختصاصی جلب کند.

Valve اعلام کرده که قابلیت‌های استیم دک همانند کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل استیم طراحی شده است و نرم افزار استیم قابل اجرا در آن نیز همان نسخه معمولی استیم روی دیگر دستگاه‌های دسکتاپ است. این محصول قرار است در دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی آماده عرضه به بازار جهانی شود و ممکن است بتواند رقابت سرسختانه‌ای با کنسول‌های موجود در بازار داشته باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420