لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پلیس برزیل یک گروه هکر آیفون را دستگیر کرد

پلیس برزیل یک گروه هکر آیفون را دستگیر کرد

اخیرا پلیس ایالت سائوپائولو یک گروه هکر آیفون را دستگیر کرده که به حساب‌های بانکی کاربران در برزیل دسترسی پیدا کرده‌اند.

بنابر روزنامه برزیلی Folha de S.Paulo، اخیرا چهار نفر با تشکیل یک باند هک آیفون اقدام به باز کردن قفل گوشی‌های به سرقت رفته کرده و با دسترسی به حساب‌های بانکی کاربران، پول آن‌ها را دزدیده‌اند.

این باند یکی از معروف‌ترین و ماهرترین گروه‌های تبهکار در مرکز شهر سائوپائولو هستند. آن‌ها قادر بوده‌اند که از طریق حفره‌های امنیتی، قفل گوشی‌های هوشمند را حتی با وجود سد‌های امنیتی نظیر فیس آیدی، تاچ آیدی و پسوردهای عددی بشکانند.

بنا به گفته رئیس پلیس این منطقه، اعضای باند هکر آیفون بعد از باز کردن قفل گوشی، به جستجوی محتوای داخل گوشی می‌پرداختند. این گروه با خرید نرم افزارهای کرک شده و با نقض قوانین کپی رایت در محیط دیپ‌وب قادر به استخراج اطلاعات آیفون‌های کاربران شده بودند.

بیش از 80 افسر پلیس، 38 ماشین و 10 تیم ویژه با کمک یک واحد هوایی نیروی پلیس و سه تیم از اعضای گارد امنیتی شهر در نهایت توانستند به ساختمانی نفوذ کنند که مقر اصلی این گروه از هکرها بوده است.

تا به حال گزارش‌های زیادی درباره نحوه سرقت اطلاعات از گوشی‌های دزدی منتشر شده که سارقین با استفاده از مهندسی معکوس یا انتقال سیم کارت به گوشی دیگری به اطلاعات شخصی قربانیان خود دسترسی پیدا کرده‌اند.

اکنون پلیس برزیل گفته در بازداشت اخیر متوجه شده‌اند که مجرمین از نرم افزارهای به خصوصی برای باز کردن قفل آیفون و دسترسی به حساب بانکی افراد استفاده می‌کنند که در کارهای دولتی این کشور از آن‌ها استفاده می‌شود.

به دنبال همه گزارش‌های مربوطه که تاکنون منتشر شده، اپل متعهد شده که راهی برای حذف سریع و آسان اطلاعات کاربران در آیفون‌های به سرقت رفته ارائه کند.

اخیرا اپل با معرفی آی او اس 15 سعی در رفع این مشکل داشته و گفته که کاربران با استفاده از اپلیکیشن Find My قادر به ردیابی آیفون خاموش خواهند بود که می‌تواند موثر باشد.

گفتنی است که شرکت اپل به ایمن‌سازی آیفون‌ها در برابر نفوذ مشهور است، تا جایی که حتی دولت فدرال آمریکا یک تیم مهندسی برای شکستن قفل آیفون‌ها تشکیل داده بود که در نهایت یک شرکت اسرائیلی توانسته بود ابزاری برای شکستن قفل آیفون از طریق شیوه Brute Force را به اف‌بی‌آی بفروشد که البته اپل با انتشار یک آپدیت امنیتی شیوه دسترسی این ابزار به اطلاعات آیفون را نیز مسدود کرده بود.

با وجود این مسئله معلوم نیست که این باند برزیلی چطور توانسته‌اند قفل آیفون‌ها را که ایمن‌ترین تلفن‌های هوشمند است بشکانند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند. البته تا پیش از این یک گروه هکر برزیلی نیز توانسته بودند با ربوذت اطلاعات سیم کارت پسورد اپل آیدی، حساب‌های بانکی و موارد دیگر از کاربران قربانی را به دست بیاورند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373