لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شکایت‌ از کاهش سرعت ایفون‌ها اپل را در سال 2021 هم رها نکرده است

شکایت‌ از کاهش سرعت ایفون‌ها اپل را در سال 2021 هم رها نکرده است

با وجود اینکه چهار سال از اعتراف اپل به کاهش سرعت آیفون‌ها گذشته، اما هنوز در بسیاری از کشورهای جهان شکایت‌ها علیه این غول فناوری ادامه دارند.

اخیرا یک گروه حمایت از مصرف کننده در اسپانیا خواستار جبران خسارت ناشی از کاهش سرعت آیفون به علت نصب iOS 14.5 و 14.6 برای مشتریان شده‌اند.

هفته گذشته سازمان مصرف کنندگان و کاربران اسپانیا OCU طی ارسال نامه‌ای به اپل، خواستار جبران خسارت برای مشتریان برخی مدل‌های آیفون شده است، این درخواست به دلیل گزارشی مرتبط با منسوخ شدن مدل‌های آیفون 12، آیفون 11، آیفون 8 و آیفون XS بوده است.

طبق درخواست رسمی OCU، آپدیت‌های سیستم عامل آی او اس 14.5، 14.5.1 و 14.6 با کاهش چشمگیر سرعت پردازنده و کاهش عمر باتری در آیفون، خسارت‌های قابل ملاحظه‌ای را به دستگاه‌های کاربران وارد کرده و سازمان به عنوان شاهد به منابع معتبری اشاره کرده است.

این سازمان از اپل درخواست کرده که فقدان عملکرد و خسارت‌‌های ناشی از نصب آپدیت اخیر آی او اس در مدل‌های آیفون ذکر شده را تایید کند، همچنین با ارسال نامه خواهان گفتگوی اولیه با اپل بوده که شرکت بتواند بهترین راه را برای جبران خسارت مصرف کنندگان ارائه دهد.

OCU می‌گوید فرسودگی و استهلاک سریعآیفون‌های اپل بعد از آپدیت، نه تنها برای کاربران گران تمام می‌شود بلکه موجب آسیب به محیط زیست هم شده است.

در صورتی که اپل راه حلی برای مشکل خسارت ناشی از آپدیت آی او اس ارائه ندهد، OCU قصد دارد اقداماتی نظیر تنظیم یک دادخواست برای اجرای حقوق مصرف کننده را اجرایی کند.

در گذشته اپل به منسوخ شدن دستگاه‌ها با نصب آپدیت‌های سیستم عامل متهم شده است، اولین بار در سال 2017 با انتشار iOS 10.2.1 موجب کاهش عمر باتری در آیفون‌های قدیمی‌تر شده بود که مانع از خاموش شدن دستگاه می‌شد.

این مسئله نهایتا منجر به ایجاد مجموعه‌ای از پرونده‌های قضایی علیه اپل شد که رسیدگی به آنها همچنان ادامه دارد. اخیرا اپل برای حل یک مشکل حقوقی مبلغ 3.4 میلیون دلار به شیلی پرداخت کرده و با پرونده‌های مشابهی در آمریکا، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال همچنان درگیر است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373