لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازنده آیفون از سال ۲۰۲۴ در آمریکا تولید می‌شود

پردازنده آیفون از سال ۲۰۲۴ در آمریکا تولید می‌شود

شرکت اپل در تلاش است تا در آینده نزدیک پردازنده آیفون را در خاک آمریکا تولید کند. این شرکت با کارخانه تایوانی TSMC رایزنی کرده تا در سال ۲۰۲۴ شعبه‌ای از کارخانه خود را در آریزونا افتتاح کند.

خبرگزاری Nikkei Asia به تازگی گزارش داده که TSMC در تلاش برای راه‌اندازی یک کارخانه ۱۲ میلیارد دلاری در آریزونا است که قرار است به صورت اختصاصی تراشه‌های پردازشی پنج نانومتری را برای آیفون‌ها تولید کند. این گزارش توسط بلومبرگ نیز تایید شده و از طرف دیگر یکی از سخنگویان TSMC نیز در مورد جزئیات این پروژه سخن به میان آورده است.

این کارخانه قرار است به صورت اختصاصی پردازنده آیفون را تولید کند، با این حال سخنگوی TSMC همکاری با شرکای تجاری دیگر را رد نکرده است. در حال حاضر شرکت‌های انودیا و کوالکام نیز از مشتریان این کارخانه هستند که مقر اصلی آن‌ها در آمریکا واقع شده است. به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک فرایند تولید تراشه‌های مورد نیاز برای این کارخانه‌ها نیز توسط TSMC در آریزونا انجام شود.

علاوه بر این، شرکت اپل ممکن است فرایند تولید تراشه‌های M1 و سری M را به طور کامل به کارخانه‌های داخل آمریکا واگذار کند تا از آن طریق کامپیوترهای مک جدید به عنوان محصولاتی کاملا بومی‌سازی شده در آمریکا آماده عرضه به بازار جهانی شوند. در حال حاضر شعبه آریزونای TSMC که در سال ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود قرار است تراشه‌های A14 و M1 را برای آن دست از محصولات اپل که در خاک آمریکا به فروش می‌رسند آماده تولید کنند.

کارکنان این کارخانه قرار است در فاز اولیه از تایوان به آمریکا بیایند، اما رفته رفته پس از آموزش دیدن کارکنان بومی جایگزین این افراد خواهند شد.

کارخانه TSMC مدت‌ها است که به عنوان یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان شرکت اپل شناخته می‌شود که مدت‌‌ها است با این شرکت همکاری می‌کند. گفتنی است که شرکت اپل از زمان تولید تراشه‌های ۱۶ نانومتری A10 که کار رفته در آیفون ۷ با این کارخانه همکاری می‌کند و در تلاش است تا همکاری خود با این کارخانه را افزایش دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373