لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نارضایتی شرکت‌های تبلیغاتی از قابلیت iCloud Private Relay شرکت اپل

نارضایتی شرکت‌های تبلیغاتی از قابلیت iCloud Private Relay شرکت اپل

اپل در کنفرانس WWDC 2021، قابلیت iCloud Private Relay را در کنار سیستم عامل آی او اس ۱۵ و به عنوان بخشی از سرویس‌های امنیتی جدید خود معرفی کرد که اساسا به عنوان یک لایه امنیتی اضافی برای حفظ حریم خصوصی کاربران هنگام استفاده از یک مرورگر وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

iCloud Private Relay بخشی از سرویس iCloud+ است که اپل آن را برنامه‌های اشتراک پولی آیکلود و همراه با فضای ذخیره‌سازی بیشتر عرضه می‌کند.

در این میان رئیس استراتژی یکی از شرکت‌های تبلیغاتی و برندینگ گفته که اپل را تهدید کرده که در صورت ارائه این قابلیت امنیتی به عنوان یک ابزار رقابتی، اقدامات قانونی را برای مبارزه با شرکت اپل آغاز خواهند کرد. این مدیر شرکت تبلیغاتی اعلام کرده ویژگی یاد شده نشان‌دهنده رفتار دیکتاتوری اپل است، زیرا اپل از طرف بسیاری از کمپانی‌ها به استفاده از شیوه‌های انحصاری متهم شده اشت.

زمانی که اپل قابلیت شفاف‌سازی ردیابی اپلیکیشن‌ها را در آی او اس معرفی کرد، فیسبوک به شدت اپل را مورد انتقاد قرار داد و حالا نیز بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی از اپل ناراضی هستند.

اپل با استفاده از قابلیت Private Relay یک پروکسی امنیتی چندلایه ایجاد خواهد شد که با تغییر مسیر ترافیک کاربر، آن را به صورت خصوصی حفظ می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که این قابلیت VPN اپل برای مشترکین آیکلود است.

کاربران با فعال کردن این گزینه از افشای آدرس IP خود به سرورهای شخص ثالث جلوگیری کرده و به این ترتیب سرورها نمی‌توانند کاربران را از طریق وب ردیابی کنند، در واقع این قابلیت مثل اثر انگشت کار می‌کند.

لازم به ذکر است تقریبا تمام تبلیغات ارائه شده در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بر مبنای جمع‌آوری اطلاعات از طریق ردیابی اثرانگشت دیجیتالی است و به همین دلیل نیز ارائه این قابلیت از طرف اپل باعث نگرانی کاربران شده است.

طبق گزارش نشریه Digiday، این قابلیت برای تکمیل App Tracking Transparency اضافه شده که در آی او اس ۱۴.۵ معرفی شده است.

با ارائه این قابلیت جدید و مهم، اپل در ساخت و توسعه اپلیکیشن‌ها به توسعه‌دهندگان تاکید می‌کند که در اپلیکیشن‌های در حال توسعه باید از این پس برای ردیابی اطلاعات از کاربران اجازه دریافت کنند. قابلیت Private Relayبه طور قابل توجهی ردیابی کاربر را کاهش می‌دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420