لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش جلوگیری از خرابی آیفون ایپد و مک در زمان قطعی برق

آموزش جلوگیری از خرابی آیفون ایپد و مک در زمان قطعی برق

قطعی برق یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مواقع به سراغ ما می‌اید که شاید باعث خرابی دستگاه‌های الکترونیکی شود. در این مطلب چند روش را برای جلوگیری از خرابی آیفون ایپد و مک در زمان قطعی برق آموزش خواهیم داد.

قطعی برق بدون شک امری ناخوشایند است، اما آنچه باعث نارضایتی هر چه بیشتر افراد می‌شود، قطعی برق ناگهانی و بدون پیش بینی است که علاوه بر ایجاد اختلال در زندگی روزمره ممکن است باعث خرابی دستگاه‌های هوشمند مثل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی می‌شوند. قطع شدن برق به صورت مداوم و ناگهانی به دستگاه‌ها شوک وارد می‌کنند که قطعا در طولانی مدت اثر منفی زیادی روی دستگاه‌ها دارند. در این میان، روش‌های متعددی برای جلوگیری از خرابی دستگاه‌ها در زمان قطعی برق وجود دارد که هر یک از آن‌ها اثرگذاری متفاوتی دارند.

تجهیزات مناسب برای جلوگیری از خرابی دستگاه‌ها و نوسانات برق قیمت‌های متعددی دارند. استفاده از این دستگاه‌ها بسته به نوع کار شما و ایجاد تعادل منطقی در هزینه‌ پرداختی شما مهم خواهد بود. در این مطلب روش‌های متعدد برای جلوگیری از خرابی آیفون آیپد و مک را در زمان قطعی برق بر اساس هزینه مورد نظر برای خرید تجهیزات بررسی خواهیم کرد.

از محافظ‌های برق برای اتصال شارژرها استفاده کنید

نوسانات ناشی از قطعی برق در گام اول روی شارژرها تاثیر می‌گذارد و به همین خاطر استفاده از محافظ‌های برق در زمانی که احتمال قطع و وصل شدن برق را می‌دهید از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌دهیم تا حتما در زمان شارژ آیفون، آیپد و مک بوک‌های خود و حتی آیمک‌ها از محافظ برق استفاده کنید.

محافظ برق ارزان‌ترین راه‌کار برای مقابله با صدمات ناشی از قطعی و نوسان برق است که احتمال خرابی دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد.

محافظ برق هادرون مدل P102 می‌تواند یک گزینه مناسب برای محافظت از آداپتورها باشد.

از پاوربانک با ظرفیت مناسب استفاده کنید

مسئله‌ای مهم که بسیاری از افراد از آن بی‌اطلاع هستند این است که قطع و وصل شدن برق و ایجاد نوسان در جریان قدرت انتقالی فقط به آداپتور و شارژرها صدمه نمی‌زند! نوسانات و قطعی‌های مکرر برق در صورت افزایش می‌تواند به صورت لحظه‌ای باعث تخلیه بار خازن‌های تعبیه شده در آداپتورها و شارژرها شود و در نهایت شدت جریان زیادی را به صورت ناگهانی به دستگاه انتقال دهد. این موضوع در نهایت می‌تواند به صورت مستقیم روی عملکرد آیفون و آیپد و مک تاثیر منفی بگذارد و حتی دستگاه را برای همیشه غیرقابل استفاده کند. کمترین تاثیری که ممکن است این نوسانات روی دستگاه بگذارند مربوط به خرابی باتری خواهد بود که البته در بسیاری از اوقات به برد مداری دستگاه نیز آسیب می‌زند.

با توجه به این موارد توصیه می‌شود تا در اوقاتی که احتمال می‌دهید برق به صورت دوره‌ای نوسان پیدا کند و قطع و وصل شود، دستگاه‌هایی نظیر آیفون و ایپد را با آداپتور شارژ نکنید. بهتر است یک پاور بانک را همیشه شارژ داشته باشید و از طریق آن دستگاه‌های خود را شارژ کنید. این راهکار باعث می‌شود تا اگر حتی قرار باشد نوسانات برق آسیب زننده باشند، به پاور بانک شما آسیب بزنند و آیفون و آیپد از این موضوع در امان باشند.

این روش نسبتا ارزان قیمت که البته هزینه خرید یک پاور بانک را نیاز دارد، باعث می‌شود تا در بدترین وضعیت ممکن، پاور بانک فدای دستگاه‌ شما شود و دستگاه اصلی شما در امان باقی بماند.

استفاده از UPS کارمد‌ترین روش، اما با قیمت بالا

تصور کنید که در حال کار با آیمک هستید. آیمک به برق AC و به صورت مستقیم متصل می‌شود. حال اگر برق قطع شود همه کارهای ذخیره نشده شما از بین خواهند رفت. از طرف دیگر نوسانات برق و خاموشی ناگهانی ممکن است باعث اختلال در عملکرد سیستم عامل مک یا ویندوز که به صورت بوت کمپ نصب کرده‌اید خواهد شد. یک منبع تغذیه بدون وقفه می‌تواند تمامی مشکلات شما را در زمان قطعی‌های مداوم برق برطرف کند.

حداقل کاری که یک یو پی اس با ارزان‌ترین قیمت برای شما می‌کند این است که در زمان قطع شدن برق به شما فرصت می‌دهد تا تمامی کارهای خود را ذخیره کنید و به صورت عادی دستگاه را خاموش کنید. در عین حال نوسانات برق هیچ تاثیری روی دستگاه شما نخواهد داشت. UPS می‌تواند برای اتصال تمامی دستگاه‌های هوشمند شما مورد استفاده قرار گیرد تا بدون خطر به کار خود ادامه دهید.

همچنین اگر UPS با ظرفیت بالاتر را خریداری کنید، می‌توانید بدون محدودیت و حتی حس کردن قطعی برق به کار خود با کامپیوتر ادامه دهید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373