لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هکرهای برزیلی با نفوذ به آیفون اطلاعات حساب بانکی افراد را جمع‌آوری می‌کنند

هکرهای برزیلی با نفوذ به آیفون اطلاعات حساب بانکی افراد را جمع‌آوری می‌کنند

گزارش جدید منتشر شده از روزنامه برزیلی Folha de S. Paulo در ماه گذشته نشان داده که هکرها به جای فروش آیفون‌های دزدیده شده، به اطلاعات حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کرده‌اند. پلیس متوجه شده که روش دسترسی به حساب افراد از طریق ربودن تلفن‌های هوشمند و نفوذ به آن‌ها است.

این روزنامه گزارش داده که پلیس سائوپائولو یک باند سرقت گوشی‌های هوشمند را دستگیر کرده و مجرمان جزئیات نحوه شکستن قفل امنیتی دستگاه‌های اپل را توضیح داده و گفته‌اند که قفل امنیتی همه آیفون‌های 5 تا 11 را می‌توانند باز کنند و از آن طریق به اطلاعات حساب کاربری افراد دسترسی پیدا کنند.

پلیس در ابتدا تصور می‌کرد سارقین از روش‌های پیشرفته‌ای برای باز کردن قفل امنیتی استفاده می‌کنند، ولی کار بسیار ساده‌تر از این‌ها بود و آن‌ها از سیم کارت آیفون برای باز کردن قفل استفاده کرده‌اند.

سارق ابتدا سیم کارت را خارج کرده و در آیفون دیگری قرار می‌دهد. سپس از طریق فیسبوک یا اینستاگرام آدرس ایمیل شخص را پیدا می‌کنند. در اکثر مواقع این ایمیل برای اپل آیدی استفاده شده و حالا با استفاده از شماره تلفن شخص رمز عبور اپل آیدی را ریست می‌کنند.

راه ساده‌تر برای یافتن رمز عبور جستجوی اپلیکیشن Notes است، زیرا بسیاری از کاربران پسورد کارت‌های بانکی و اعتباری خود را در این اپلیکیشن ذخیره می‌کنند. سارقین همچنین می‌توانند از طریق حساب آیکلود به راحتی به رمز عبور دسترسی پیدا کنند.

وقتی سارقین اطلاعات شخص را از آیکلود در دستگاه جدید دانلود می‌کنند همزمان می‌توانند اطلاعات پسورد را جستجو کنند که به قول خودشان آنچه برای دسترسی به حساب بانکی نیاز دارند به دست می‌آورند. بعد از دسترسی به این اطلاعات، سیم کارت را در آیفون شخص قرار داده و دستگاه را به باند مسئول دسترسی به حساب‌های بانکی بر می‌گردانند.

پلیس احتمال می‌دهد برخی باندها از ابزارهای پیچیده‌تری برای باز کردن قفل آیفون استفاده می‌کنند. اکنون اپل قول داده به کاربران کمک خواهد کرد تا همه اطلاعات خود را از آیفون به سرقت رفته پاک کنند.

به کاربران توصیه می‌شود برای محافظت از حساب‌های بانکی پسوردها را در اپلیکیشن Notes یا سایر برنامه‌‌هایی که امنیت ندارند، ذخیره نکنند. دیگر اینکه از eSIM به دلیل عدم انتقال به دستگاه‌های دیگر، به جای سیم کارت معمولی استفاده شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420