لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قابلیت مقابله با ردیابی آی او اس ۱۴ در چین جواب نمی‌دهد!

قابلیت مقابله با ردیابی آی او اس ۱۴ در چین جواب نمی‌دهد!

شرکت اپل تا به امروز تلاش کرده که با امکان ردیابی اطلاعات شخصی کاربران توسط اپلیکیشن‌ها در آی او اس ۱۵ مبارزه کند و حالا مشخص شده که این فرایند در برابر اپلیکیشن‌های چینی و برای کاربران این کشور جواب نمی‌دهد.

در زمان عرضه آی او اس ۱۴.۵ شرکت اپل امکان مقابله با سیستم ردیابی اپلیکیشن‌ها را به تمامی کاربران ارائه داد. این قابلیت که سروصدای زیادی ایجاد کرده بود، به عنوان یک ابزار برای مقابله با نقض حریم خصوصی معرفی شد.

در این میان خبرگزاری فایننشیال تایمز طی گزارشی در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که شرکت‌های چینی در حال توسعه ابزاری با عنوان CAID هستند که به راحتی می‌تواند اطلاعات شخصی کاربران را دریافت کند در این میان، اتحادیه صنف شرکت‌های تبلیغاتی در چین که با عنوان CAA نیز شناخته می‌شود از این ابزار پشتیبانی کرده است. اپلیکیشن‌هایی نظیر تیک تاک، وی‌چت، بایدو و شرکت تنست همگی عضو این اتحادیه هستند که از CAID در توسعه اپلیکیشن‌های مختلف برای اپ استور استفاده می‌کنند.

در گزارش جدید حالا مشخص شده که این اتحادیه پس از عرضه آی او اس ۱۴.۵ به بعد، در حال توسعه نسخه دیگری از ابزار CAID است که می‌تواند اطلاعات شخصی کاربران را حتی در صورت فعال بودن قابلیت مبارزه با ردیابی کارکنان جمع‌اوری کند و از آن طریق تبلیغات هوشمند دیگری را به کاربران نشان دهد. این خبرگزاری ادعا کرده که در زمان عرضه قابلیت جدید حریم خصوصی اپل در آی او اس، بسیاری از شرکت‌های چینی و هنگ‌گنگی با ضرر بزرگ مواجه شده‌اند و حالا راهکار جدید برای جمع‌اوری اطلاعات را پیدا کرده‌اند.

در این گزارش آمده که CAID اقدام به جمع‌اوری گسترده اطلاعات از طریق تمامی اپلیکیشن‌های چینی که یک شهروند این کشور نیاز به داشتن آن‌ها دارد می‌کند و از آن طریق اقدام به ایجاد یک پروفایل ویژه برای هر یک از کاربران چینی می‌کنند. در حقیقت شرکت‌های تبلیغاتی چینی یک شبکه را برای کمک به یکدیگر در زمینه جمع‌اوری اطلاعات و مبارزه با قابلیت‌های حریم خصوصی شرکت اپل ایجاد کرده‌اند که در صورت صحت داشتن این گزارش، هر یک از این شرکت‌ها حتی با وجود قابلیت حریم خصوصی آی او اس می‌توانند اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کنند.

هر چند که این گزارش از طرف فایننشیال تایمز به عنوان یک هشدار به شرکت اپل و حریم خصوصی کاربران منتشر شده، اما شرکت اپل در مورد صحت این موضوع ابراز عدم اطمینان کرده و اعلام کرده که شرکت‌های تبلیغات چینی در این مورد «بلوف زده‌اند». البته برخی از شرکت‌ها نظیر ByteDance نیز به شکلی کاملا مرموزانه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و اعتراضی بابت قابلیت‌های جدید ای او اس نکرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420