لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تلاش‌های یک یوتیوبر برای ساخت مک بوک جیبی

تلاش‌های یک یوتیوبر برای ساخت مک بوک جیبی

یک یوتیوبر به تازگی تلاشی در زمینه نصب و اجرای سیستم عامل مک او اس بیگ سور روی دستگاهی کوچک کرده تا از ا« طریق مک بوک جیبی خودش را بسازد.

ویدیوی اخیری که در اکانت یوتیوبی Iketsj منتشر شده، نشان دهنده تلاشی برای اجرای مک او اس بیگ سور روی یک کامپیوتر جیبی دارد. این کامپیوتر جیبی در حقیقت یک پی‌سی تک بورد هست که دارای پردازنده Core m3 به همراه ۸ گیگابایت رم به همراه یک میکروکنترلر Arduino Leonardo است که ۲۴۰ گیگابایت اس اس دی ساتا نیز به آن متصل شده است. تک تک این قطعات به صورت دستی به یک دیگر متصل شده و در نهایت یک کامپیوتر جیبی را تشکیل داده‌اند که قادر به اجرای یک سیستم عامل دسکتاپ خواهد بود و حتی می‌توانند سیستم عامل مک را اجرا کنند. سازنده ویدیو تلاش کرده تا هکینتاش نسخه بیگ سور را روی این دستگاه نصب کند و تجربه خاصی را برای اجرای این سیستم عامل ایجاد کند.

این مک بوک جیبی هرچند که از نظر ظاهر جذابیت بسیار ویژه‌ای دارد، اما از نظر کاربری بسیار محدود است و نمی‌تواند بسیاری از کارهایی که از یک مک بوک یا کامپیوترهای شخصی روزمره انتظار می‌رود را اجرا کند.

با این حال سازنده این دستگاه توانسته با اتصال کیبورد، ماوس و نمایشگر مبتنی بر HDMI یک کامپیوتر جیبی را ایجاد کند که در نوع خود می‌تواند جذاب باشد.

گفتنی است که سیستم عامل‌ مک به صورت اختصاصی روی کامپیوترهای مک اجرا می‌شود با این حال نسخه‌ای از این سیستم عامل‌ها با عنوان «هکینتاش» برای اجرا روی کامپیوترهای دیگر نیز دستکاری شده است که این البته با برخی تغییرات ویژه همراه هستند. هکینتاش معمولا اختلال‌های ویژه‌ای در زمینه اجرای سیستم عامل به صورت عادی ایجاد می‌کند و کاربران آن امکان دانلود و نصب آپدیت‌ها را از طریق آن ندارند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420