لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیپد پرو ۲۰۲۲ با تراشه سه نانومتری ساخته خواهد شد

آیپد پرو ۲۰۲۲ با تراشه سه نانومتری ساخته خواهد شد

شرکت اپل تصمیم دارد تا ایپد پرو ۲۰۲۲ را به عنوان اولین محصول هوشمند خود با تراشه‌های پردازشی سه نانومتری معرفی کند.

در گزارش اخیر منتشر شده مشخص شده است که شرکت برخلاف تصور عموم ممکن است در سال ۲۰۲۲ از تراشه‌های سه نانومتری در آیفون‌ها استفاده نکند، بلکه این فناوری را فقط برای آیپد‌ها مورد استفاده قرار دهد. این موضوع به معنای آن است که آیفون ۲۰۲۲ از تراشه‌های چهار نانومتری استفاده خواهند کرد.

اپل از همین حالا همکاری خود با TSMC را بر سر تولید و تامین تراشه‌های سه نانومتری آغاز کرده است و حالا خبرگزاری Nikkei ادعا کرده که این شرکت در تلاش است تا آیپد پرو ۲۰۲۲ را آماده عرضه همراه با این تراشه‌ها کند و از همین حالا فرایند بهینه‌سازی و تولید این محصولات را آغاز کرده است.

در گزارش این خبرگزاری آمده است که اپل و اینتل در حال تست کردن تراشه‌های طراحی شده توسط خود هستند که توسط فناوری‌های ویژه TSMC و همراه با معماری سه نانومتری تولید شده است. بر اساس ادعای تعدادی از منابع آگاه، خروجی این پروژه‌ها و محصولات مبتنی بر این تراشه‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهند شد.

آیپد شرکت اپل نیز به احتمال زیاد با همین فناوری سه نانومتری تولید می‌شود، منابع خبری مختلف ادعا کرده‌اند که آیفون نسل بعدی در سال ۲۰۲۲ البته با فناوری متفاوتی یعنی تراشه‌های چهار نانومتری تولید و عرضه خواهد شد.

بر اساس این بررسی‌ها تراشه‌ سه نانومتری شرکت اپل احتمالا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بازدهی بیشتری نسبت به تراشه‌های پنج نانومتری دارد. از طرف دیگر این تراشه‌ها ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری خواهند داشت و در وضعیت بهینه‌تری عمل خواهند کرد.

این خبرگزاری البته ادعای دقیقی در مورد استفاده از این فناوری برای کامپیوترهای مک مبتنی بر اپل سیلیکون ارائه نداده است و معلوم نیست که این دست از کامپیوترها در سال ۲۰۲۲ میلادی دست‌خوش چه تغییراتی از نظر سخت‌افزار خواهند شد و به چه امکانات ویژه‌ای دسترسی خواهند داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373