لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشت میلیون ترابایت از داده‌های آیکلود در سرورهای گوگل ذخیره شده است

هشت میلیون ترابایت از داده‌های آیکلود در سرورهای گوگل ذخیره شده است

خبرگزاری The Information در گزارش اخیر خود اعلام کرده که میزان مصرف اپل از سرورهای ذخیره سازی ابری گوگل در حال افزایش است و هشت میلیون ترابایت از داده‌های آیکلود در سرورهای گوگل ذخیره شده است.

در این گزارش اعلام شده که میزان هشت میلیون ترابایت، مربوط به اواسط ماه مه ۲۰۲۱ میلادی است و ممکن است در حال حاضر این میزان افزایش نیز داشته باشد و اپل در پایان سال جاری میلادی باید نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار بابت دریافت این حجم ذخیره‌سازی باید به شرکت گوگل پرداخت کند. خبرگزاری The Information ادعا کرده که در سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۵۰ درصد از حجم ذخیره‌سازی آیکلود و دیگر خدمات ابری اپل در سرورهای گوگل ذخیره‌ شده است و این میزان در حال افزایش است.

در نتیجه این گزارش آمده است که اپل مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشتری سرویس ابری شرکت گوگل است و به همین دلیل هزینه زیادی را برای اجاره و استفاده از سرورهای گوگل پرداخت می‌کند. با این حال مشخص شده که شرکت اپل فقط از سرورهای گوگل برای ذخیره کردن محتوای کاربران آیکلود استفاده نمی‌کند، بلکه سرورهای آمازون نیز درگیر ذخیره‌سازی ابری شرکت گوگل شده‌اند.

شرکت اپل مشتریان زیادی برای ذخیره‌سازی آیکلود دارد و به همین دلیل از شرکت‌هایی نظیر گوگل و آمازون نیز برای ارائه خدمات ذخیره‌سازی ابری کمک گرفته است. در چند سال گذشته و مشخصا در زمان فاش شدن خبر مربوط به استفاده از سرورهای گوگل برای آیکلود شرکت اپل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که داده‌های کاربران به صورت کاملا رمزنگاری شده در سرورهای گوگل ذخیره شده‌اند و شرکت گوگل هیچ‌گونه دسترسی به داده‌های کاربران آیکلود ندارد. با این حال این موضوع برای بسیاری از کاربران نگرانی ایجاد کرده است، چرا که درصد بسیار زیادی از درآمد شرکت گوگل با تبلیغات اینترنتی گره خورده و در صورت جمع‌آوری اطلاعات کاربران ممکن است حریم خصوصی کاربران آیکلود نیز به خطر بیافتد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420