لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ویندوز ۱۱ روی مک بوک‌های مبتنی بر اینتل نصب نمی‌شود

ویندوز ۱۱ روی مک بوک‌های مبتنی بر اینتل نصب نمی‌شود

ویندوز ۱۱ به تازگی آماده عرضه شده و حالا بررسی‌های اخیر از نسخه‌های عرضه شده از آن نشان می‌دهد که این سیستم عامل امکان اجرا روی کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده اینتل را ندارد.

این موضوع به خاطر نیاز سیستم عامل ویندوز ۱۱ به TPM 2.0 است که در کامپیوترهای مک اینتلی ارائه نشده است. بررسی‌ها نشان داده که ویندوز ۱۱ به صورت پیشفرض نیاز به TPM 2.0 روی دستگاه‌های در حال اجرا دارد و در عین حال شرکت اپل در هیچ یک از کامپیوترهای مک مبتنی بر سیستم عامل اینتل چنین امکانی را فراهم نکرده است. به همین دلیل کاربرانی که تلاش داشتند تا ویندوز ۱۱ را روی کامپیوترهای مک نصب کنند با پیامی مبنی بر عدم امکان اجرای این سیستم عامل را دریافت می‌کنند.

در این میان، البته شرکت اپل می‌تواند پشتیبانی از TPM 2.0 را در آپدیت‌های فریم‌ویر در آینده اضافه کند. علاوه بر این، ممکن است شرکت مایکروسافت به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز ۱۱ در آینده از سیاست محدود کردن برخی از سخت افزارها برای اجرای این نسخه جدید کنارگیری کند. با این حال فعلا کاربران نمی‌توانند از این نسخه جدید سیستم عامل ویندوز بهره ببرند.

از یک طرف شرکت اپل در حال کنار گذاشتن پشتیبانی از پردازنده‌های تولید شده توسط شرکت اینتل است و از طرف دیگر، محدودیت‌های سخت افزاری شرکت مایکروسافت برای اجرای ویندوز ۱۱ ممکن است باعث شود تا این نسخه از سیستم عامل صرفا از طریق ابزارهای مجازی ساز نظیر Vmware یا Paralell Desktop در مک‌های مبتنی بر اینتل قابل اجرا باشد.

گفتنی است که TPM یک قطعه سخت افزاری امنیتی است که امکان مدیریت سخت افزارهای مختلف یک کامپیوتر را به صورت یکپارچه و رمزنگاری شده ایجاد می‌کند. این قطعه سخت افزاری در بسیاری از کامپیوترهای امروزی وجود ندارد که این موضوع ممکن است در آینده باعث محدود شدن تعداد دستگاه‌های در حال پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۱۱ شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت