لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش باز کردن فایل‌های HEIC و HEIF در مک قدیمی ویندوز و اندروید

آموزش باز کردن فایل‌های HEIC و HEIF در مک قدیمی ویندوز و اندروید

  در سال ۲۰۱۷ شرکت اپل از دو فرمت رسانه‌ای HEIC و HEIF رونمایی کرد که امکان فشرده‌سازی بهینه‌تر همراه با افت کیفیت کمتر را برای دستگا‌ه‌های آیفون، آیپد و مک فراهم می‌کرد. این فرمت با آی او اس ۱۱ و مک‌او‌اس های سیرا به بعد سازگار است، با این حال خبر نه‌چندان‌خوشایند این است که شرکت نسخه‌های قدیمی آی او اس و مک امکان اجرای این فایل‌ها را به صورت پیش‌فرض ندارند. در این مطلب آموزش باز کردن فایل‌های HEIC و HEIF در مک قدیمی ویندوز و اندروید را توضیح خواهیم داد.

HEIC و HEIF چیست و چرا اپل تصمیم به استفاده از آن گرفت؟

HEIC و HEIF فرمت‌های رسانه‌ای برای عکس و ویدیو هستند که شرکت اپل آن‌ها را در جریان رویداد WWDC 2017 همزمان با آی او اس ۱۱ و مک او اس های سیرا رونمایی کرد. HEIC و HEIF در حقیقت فرمت پیشفرض برای ذخیره‌سازی عکس در سیستم عامل‌های شرکت اپل از سال ۲۰۱۷ به بعد به حساب می‌آیند و تمامی آیفون‌ها، آیپد‌ها و مک‌هایی که نسخه‌های ۲۰۱۷ به بعد سیستم عامل‌های رسمی را دریافت کرده باشند امکان استفاده از این فرمت را خواهند داشت.

استفاده این دو فرمت باعث می‌شود تا فایل‌های رسانه‌ای حجم کمتری را برای ذخیره‌سازی محتوا اشغال کنند و در عین حال کیفیت آن‌ها از فرمت‌های قدیمی‌تری نظیر MP4 و JPG بهتر باشد. در حقیقت می‌توان گفت که این دو فرمت‌ نسل جدید سیستم ذخیره‌سازی فایل‌های رسانه‌ای به حساب می‌آیند که از لحاظ عملکرد بسیار بهینه‌تر و بهبود یافته‌تر هستند.

مشکل HEIC و HEIF چیست؟

شاید به جرئت بتوان گفت که این دو فرمت بهترین گزینه برای ذخیره‌سازی فایل‌های رسانه‌ای هستند، با این حال به دلیل جدید بودن فناوری ذخیره‌سازی آن‌ها بسیاری از دستگاه‌ها، سیستم عامل‌ها، نرم افزارها و سرویس‌های آنلاین ممکن است به صورت بهینه از آن‌ها پشتیبانی نکنند.

HEIC و HEIF هر دو فرمت‌های اختصاصی شرکت اپل هستند که این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر دستگاه‌های قدیمی غیر قابل پشتیبانی توسط شرکت اپل در کنار سیستم‌عامل‌های ویندوز و اندروید امکان باز کردن آن‌ها را نداشته باشند. هر چند که اپل امکان تبدیل فرمت‌های جدید به فرمت‌های سنتی را در دستگاه‌های جدید خود فراهم کرده، اما موضوع محدودیت‌ آن‌ها به دستگاه‌ّای اپل همچنان باعث می‌شود تا در برخی از اوقات کاربران محدودیت‌های بسیار زیادی در زمینه باز کردن فایل‌ها یا حتی اشتراک‌گذاری آن‌ها با کاربران دستگاه‌های دیگر اکوسیستم‌ها داشته باشند. البته خبر خوب این است که راه‌کار مناسبی برای رفع این محدودیت وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

باز کردن HEIC و HEIF در مک قدیمی

خبر بد این است که اگر از کامپیوترهای مک قدیمی استفاده می‌کنید که نسخه‌های آپدیت نشده‌ی macOS High Sierra یا macOS Sierra به قبل را اجرا می‌کنند، دیگر امکان باز کردن فایل‌های دارای فرمت HEIC و HEIF را به صورت پیشفرض نخواهید داشت. این موضوع شاید باعث شود تا حتی محدودیت‌های بسیار زیادی داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌دهید تا در این صورت از نرم افزار iMazing HEIC Converter استفاده کنید تا بتوانید فرمت عکس‌ها را به فرمت‌های استاندارد مثل JPG تغییر دهید.

این نرم‌افزار امکان تبدیل فرمت‌های یاد شده را با نهایت کیفیت ممکن می‌دهد تا افت کیفیت کمتر حس شود.

باز کردن HEIC و HEIF در ویندوز

برای باز کردن این دو فرمت در سیستم عامل ویندوز، شرکت مایکروسافت یک افزونه ویژه را توسعه داده است. کافی است به مایکروسافت استور در سیستم عامل ویندوز رفته و HEIF Image Extensions را برای سیستم عامل خود دانلود کنید تا پس از آن فرمت‌های یاد شده به صورت پیشفرض باز شوند.  

باز کردن HEIC و HEIF در اندروید

  با استفاده از اپلیکیشن Google Photos می‌توانید این فرمت را به سادگی و از طریق روش آنلاین به فرمت‌های معمول سنتی تبدیل کنید و آن‌ها را در سیستم عامل اندروید ببنید. علاوه بر این اپلیکیشن‌های فایل منیجر نظیر ES File Manager نیز میتوانند این فرمت‌ها را به صورت داخلی در اندروید باز کنند که در نوع خود بسیار مناسب هستند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420