لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل مجبور به افتتاح دفتر مرکزی در روسیه شد

اپل مجبور به افتتاح دفتر مرکزی در روسیه شد

اپل و بسیاری از غول‌های فناری آمریکایی بنا به دلایلی مجبور به افتتاح دفتر مرکزی در کشور روسیه شده‌اند و در صورت سرپیچی از قوانین رسمی این کشور مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

طبق اظهارات دولت روسیه مبنی بر نظارت و کنترل هر چه بیشتر بر بهبود فعالیت‌های اینترنتی، اپل و سایر شرکت‌های فناوری آمریکایی مجبور به افتتاح دفاتری در روسیه شده‌اند، طبق قوانین پارلمان این کشور در صورت عدم اجرای قوانین، شرکت‌های مذکور مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد.

بنابر گزارش‌های منتشر شده از خبرگزاری رویترز، قانون‌گذاران روسیه هفته گذشته قانونی را تصویب کرده‌اند که همه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های خارجی با بیش از نیم میلیون کاربر روزانه در روسیه، ملزم به راه اندازی یک دفتر مرکزی یا نهاد قانونی در این کشور خواهند شد.

بنابر استدلال نویسندگان این لایحه، وب‌سایت‌ها و سرویس‌های خارجی در صورت عدم رعایت این قانون خارج از حوزه قضایی و قدرت روسیه قرار می‌گیرند.

آخرین اقدام قانونی در این حوزه که توسط دولت روسیه انجام شده اجازه کنترل بیشتری بر محتوای آنلاین ارائه شده در این کشور را صادر کرده است. در سال 2017، VPN و سایر نرم افزارهایی که به کاربران کمک می کنند تا به صورت ناشناس به وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشند توسط دولت روسیه ممنوع اعلام شد.

اپل در سال 2019 و اوایل امسال با رعایت قانون ذخیره سازی اطلاعات شهروندان در سرورهای محلی، مجبور شد که لیستی از اپلیکیشن‌های پیشنهادی توسط توسعه دهندگان در دولت روسیه هم زمان با عرضه دستگاه‌های جدید خود به کاربران iOS ارائه دهد.

دولت روسیه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که مغایر با قوانین محلی دیجیتال این کشور باشد، مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد. در همین راستا دولت روسیه اپلیکیشن پیام‌رسان رمزنگاری شده تلگرام را ممنوع اعلام کرد به این دلیل که تلگرام از تحویل کلیدهای رمز گذاری با امکان دسترسی به اطلاعات کاربران به دولت روسیه خودداری کرد.

به علاوه در ماه مارس، روسیه عمدا سرعت ترافیک اینترنت در توتییتر را کاهش داد تا برای عدم توجه به حذف محتوای ممنوع، مجازات مربوط را اعمال کرده باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420