لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هدست VR اپل مجهز به سیستم تهویه و انتقال حرارت خواهد شد

هدست VR اپل مجهز به سیستم تهویه و انتقال حرارت خواهد شد

شرکت اپل قصد دارد تا در طراحی هدست واقعیت مجازی خود امکانی برای انتقال حرارت و کاهش حرارت تولید شده از قطعات داخلی را تولید کند. در پتنت جدید هدست VR اپل به این سیستم تهویه و انتقال حرارت اشاره شده است.

پتنت فاش شده جدید اپل با عنوان «سیستم تهویه مبتنی بر هوا در یک دستگاه قابل نصب روی سر» توسط این کمپانی به ثبت رسیده است که ایده ای در مورد تعبیه این سیستم انتقال حرارت را در محصول بعدی شرکت اپل نشان میدهد. این سیستم تهویه باعث میشود تا کاربران در زمان استفاده از هدست VR اپل حرارت تولید شده از قطعات را احساس نکنند و بتوانند به صورت مداوم و بدون درک حرارت از دستگاه استفاده کنند. این سیستم تهویه شباهت زیادی به سیستم انتقال حرارت پردازنده که در بسیاری از کامپیوترهای همراه و لپ تاپ ها تعبیه شده ندارد. بلکه شرکت اپل برای طراحی آن امکان خنک کردن صورت کاربران را نیز در نظر گرفته است.

اپل اعلام کرده که برای طراحی و ساخت چنین سیستم در هدست واقعیت مجازی خود نیاز به راه کاری دارد که تجربه کاربری را با چالش مواجه نکند و استفاده از این محصول باعث ایجاد حس ناخوشاند در مصرف کننده نشود. چالش بعدی شرکت اپل شکل و ابعاد این سیستم خنک کننده است که نباید باعث تغییر ظاهر کلی دستگاه شود و باید بتواند همانند باقی قطعات در یک محفظه یکپارچه از دستگاه قرار بگیرد و امکان کارکرد مناسب را داشته باشد. این قطعه باید بتواند به صورت مستقیم تمامی قطعات را در کنار صورت کاربر خنک کند.

نکته مهم در مورد تعبیه این سیستم خنک کنندگی این است که بسیاری از قطعات در هدست‌های واقعیت افزوده قابل حرکت هستند و برای این مسئله نیز فضای زیادی را نیاز دارند. در این میان، تعبیه یک سیستم تهویه در این هدست هر چند که ضرروی به نظر می‌رسد اما قرار دادن آن در فضای کوچک بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

شرکت اپل تا به امروز اقدامات زیادی برای طراحی و تولید یک هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کرده اما تا به امروز این محصول آماده عرضه به بازار نشده است و احتمالا در سال اینده باید منتظر معرفی چنین محصولی باشیم.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420