لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سافاری جدید به طور خودکار وبسایت‌ها را به HTTPS تبدیل می‌کند

سافاری جدید به طور خودکار وبسایت‌ها را به HTTPS تبدیل می‌کند

سافاری در iOS 15 و macOS مانتری به طور خودکار وب‌سایت‌ها را به HTTPS تبدیل می‌کند تا موجب امنیت اطلاعات کاربر در زمان مرور و‌‌ب سایت بشود.

iOS 15، iPadOS 15 و macOS مانتری که در کنفرانس WWDC اخیر با قابلیت‌ها و تغییرات مهم و کاربردی معرفی شده‌اند. در آپدیت جدید، سافاری به طور خودکار می‌تواند وب‌سایت‌ها را از HTTP به HTTPS تبدیل کند. این قابلیت برای افزایش امنیت اطلاعات کاربر هنگام مرور در وب‌سایت‌ها اضافه شده است.

با وجود اینکه قابلیت جدید طی سخنرانی کنفرانس WWDC عمدتا مورد توجه قرار نگرفت ولی در صفحات مخصوص ویژگیها، امکان تبدیل خودکار وبسایت‌ها به HTTPS در مرورگر سافاری بسیار برجسته شده است. اپل می‌گوید اکنون در آپدیت جدید این قابلیت برای حفظ امنیت کاربران هنگام مرور در وبسایت‌ها ارائه شده است.

همچنین سیستم عامل‌های جدید معرفی شده باز طراحی عمده‌ای دریافت کرده‌اند که شامل گروه تب‌ها، صفحات استارت قابل همگام سازی، افزونه‌های وب برای ای او اس و آیپد او اس و سایر موارد است.

HTTPS دارای قابلیت امنیتی از SSL (Secure Sockets Layer) است که با ایجاد یک پیوند امن، تمام اطلاعات منتقل شده بین سرور و مرورگر به طور محرمانه باقی می‌ماند. در این حالت هیچ‌کس به جز کاربر و و‌‌ب‌سایتی که اطلاعات برای آن ارسال شده به داده ها دسترسی ندارند.

کاربران برای حفظ امنیت ارتباط خود باید از وبسایت‌هایی که آدرس آنها با https شروع می‌شود استفاده کنند زیرا این ارتباط رمز گذاری و کاملا امن می شود.

کروم به عنوان مرورگر پر طرفدار از سال 2019 به بعد برای تمام وب‌سایت‌های فاقد گواهینامه SSL هشداری ارسال کرده و کابر را نسبت به نا امن بودن وب‌سایت آگاه می‌کند.

کاربران برای فعال کردن SSL یک سایت ابتدا باید وارد وب‌سایت شده و به آدرس آن نگاه کنند، باید در ابتدای آدرس https نوشته شده باشد به علاوه اینکه در کنار آن علامت یک قفل نشاده داده شده که در انواع مرورگرها متفاوت دیده می‌شود. با دو بار کلیک کردن روی این قفل می‌توان مشخصات کامل گواهی امنیت وبسایت را مشاهده کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373