لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کنترل مجازی بازی در آی او اس ۱۵ توسط اپل طراحی شده است

کنترل مجازی بازی در آی او اس ۱۵ توسط اپل طراحی شده است

اپل در توسعه آی او اس ۱۵ امکان استفاده از کنترل مجازی بازی در آی او اس ۱۵ را ارائه داده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی به ساخت و طراحی دسته مجازی روی نمایشگر برای بازی‌های خود ندارند.

تا پیش از این بسیاری از بازی‌های توسعه داده شده در پلتفرم موبایل نیاز به دسته بازی مجازی رونمای نمایشگر لمسی تلفن‌های هوشمند داشتند که به صورت مستقیم توسط خود توسعه دهندگان طراحی و ساخته می‌شد. این موضوع باعث می‌شد تا روند توسعه بازی‌ها طولانی‌تر شود و از طرف دیگر کاربران در هر بازی با یک سری کنترلر متفاوت مواجه بودند.

اما حالا شرکت اپل در توسعه آی او اس ۱۵ امکان استفاده از یک رابط یکپارچه از دسته بازی را فراهم کرده است تا به شکلی ساده‌تر امکان ساخت بازی‌ها با رابط کاربری یکپارچه را فراهم می‌آورد. این موضوع برای توسعه‌دهندگان و کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که روند ساخت بازی‌ها، آن‌هم به شکلی یکپارچه بسیار آسان می‌شود و در نتیجه آن تعداد بازی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اپل از همین حالا ابزارهای توسعه و تعبیه این کنترلر مجازی را برای سازندگان اپلیکیشن‌ها ارائه داده است تا از آن طریق بازی‌‌های کاربردی‌تری در اختیار توسعه دهندگان قرار گیرد.

گفتنی است، این دسته شامل دو دسته آنالوگ مجازی به همراه دکمه‌های اکشن A و B می‌شود که امکان کنترل جهت‌ها و انجام کارهای مختلف در بازی‌ها را فراهم می‌کند. توسعه دهندگان می‌توانند هر یک از دکمه‌ها را برای اجرا و تغییر یک اکشن یا حرکت در نظر بگیرند و بر اساس آن بازی‌های خود را طراحی و کاربری دکمه‌ها را تعریف کنند.

پیش‌بینی می‌شود پس از آماده سازی و عرضه آی او اس ۱۵ در پاییز سال جاری، بازی‌های متعددی همراه با پشتیبانی از این دسته از طریق اپ استور در اختیار کاربران قرار گیرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420