لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تراشه M1 یک باگ امنیتی و سخت‌افزاری دارد

تراشه M1 یک باگ امنیتی و سخت‌افزاری دارد

گزارش‌های اخیر از موسسه‌های امنیتی بیانگر آن است که تراشه M1 که به تازگی آماده عرضه در بسیاری از کامپیوترهای مک و البته ایپد پرو ۲۰۲۱ شده، دارای یک باگ امنیتی سخت‌افزاری است که به هیچ وجه امکان برطرف‌سازی آن وجود ندارد.

بر اساس گزارش یک توسعه‌دهنده به ناک Hector Martin این باگ امنیتی امکان برقراری ارتباط میان دو اپلیکیشن مخرب را ایجاد می‌کند. این باگ هرچند که نیاز به حضور دو اپلیکیشن مخرب و نفوذ کامل آن‌ها به سیستم دارد، اما در صورت بروز باعث می‌شود تا هکر بتواند اطلاعات را میان اپلیکیشن‌های مخرب دست به دست کند.

گزارش Ars Technica در تحلیل این باگ امنیتی نشان داده که این حفره امینیت ممکن است باعث آسان شدن فرایند دریافت و ربایش اطلاعات از سیستم‌های مبتلا شده به بدافزارها خواهد شد. البته این خبرگزاری تاکیید کرده که دسترسی هکرها برای استفاده از این آسیب‌پذیری بسیار دشوار است و بیشتر ممکن است نرم‌افزارهای جمع‌آوری‌کننده اطلاعات برای شرکت‌ّهای تبلیغاتی به سمت آن جذب شوند.

این آسیب‌پذیری به تنها مضر نیست، توسعه‌دهنده‌ کشف‌کننده آن تاکیید کرده که بدافزارها نمی‌توانند از طریق آن داده‌های کاربران در کامپیوترهای مک را ربایش کنند. هرچند که این موضوع ممکن است مدل‌های امنیتی سیستم‌عامل توسعه‌داده شده توسط شرکت اپل را نقض کند و چالش‌هایی ویژه را برای این کمپانی به وجود آورد.

این توسعه‌دهنده با اتکا به غیرممکن بودن فرایند تشخیص اپلیکیشن‌های مخرب نصب شده در یک سیستم از طریق یک اپلیکیشن مخرب یا جاسوس‌افزار دیگر اعلام کرده که این حفره‌ امنیتی تاثیر قابل توجه در سطح کاربری کاربران ندارد و امکان نفوذ را به هکرها نمی‌دهد.

با این حال خبر نه‌چندان‌خوشایند برای شرکت اپل و متخصصین امنیتی پلتفرم مک این است که این آسیب‌پذیری به هیچ وجه از طریق به‌روز‌سانی‌های نرم افزاری سیستم عامل و فریم ویر قابل برطرف سازی نیست و اپل برای حل این موضوع باید معماری تراشه M1 را در نسخه‌های بعدی تغییر دهد تا این مشکل برطرف شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420