لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شکایت از استیو وزنیاک به خاطر نقض کپی رایت

شکایت از استیو وزنیاک به خاطر نقض کپی رایت

«رالف ریلی» از استیو وزنیاک هم‌بنیاینگذار اپل به دلیل نقض کپی‌رایت از ایده تاسیس یک مدرسه فناوری با مارک تجاری «Woz U» شکایت کرد.

در سال 2017 استیو وزنیاک با راه‌اندازی موسسه «Woz U» یک کمپ آموزشی برنامه نویسی برای دوره‌های یادگیری کدنویسی ارائه کرد. مدت کوتاهی بعد از راه‌اندازی، شکایت‌هایی از مشکلات کیفیتی مشاهده شد که به نظر می‌رسید وزنیاک در موارد اولیه آموزشی با برخی مشکلات حقوقی مواجه شده است.

رالف ریلی استاد تجارت اهل ایالت «کانکتیکات» از وزنیاک به دلیل تلاش‌های ناموفق او در ایجاد یک دانشگاه فناوری در سال 2011 شکایت کرد. پرونده‌های دادگاه برای این دادخواست توسط وب‌سایت Gizmodo و خبرگزاری Insider گزارش شده که در آن ریلی خواستار پرداخت یک میلیون دلار غرامت از وزنیاک شده است.

بنابر ادعای ریلی، این دو نفر در سال 2011 با تاسیس یک دانشگاه فناوری توافق کرده بودند و با توجه به اینکه نام و شهرت وزنیاک را به عنوان مارک تجاری این موسسه استفاده کنند. این ادعا ظاهرا از طریق عکس‌هایی که این دو نفر جلو دوربین با هم دست توافق داده‌اند، ثابت شده است.

بعد از مدت زمان کوتاهی تیم وزنیاک ریلی را نادیده گرفته، ضمن اینکه در سال 2013 ریلی برای موسسه فناوری Woz یک وب‌سایت ساختگی راه‌اندازی کرد‍، اما یکی از مدیران وزنیاک از ریلی خواست که وب‌سایت را از بین برده و ارتباط مستقیم خود را با وزنیاک قطع کند.

بعد از تاسیس «Woz U»، ریلی خواستار مالکیت نسبی پروژه شد در حالی که جواب او را با سکوت دادند، ریلی هم بلافاصله دادخواست خود را مبنی بر سرقت IP و نقض کپی رایت ارائه داد.

این دادخواست از تاریخ هفتم ژوئن طی سه روز در ایالت آریزونا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و وزنیاک برای ارائه شهادت به این دادگاه خوانده شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373