لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از قابلیت‌های Lossless، Dolby Atmos و Spatial Audio در اپل موزیک رونمایی کرد

اپل از قابلیت‌های Lossless، Dolby Atmos و Spatial Audio در اپل موزیک رونمایی کرد

شرکت اپل از شب گذشته اقدام به رونمایی از قابلیت‌هایی جدید در اپل موزیک کرده است که امکاناتی ویژه را به کاربران ارائه می‌دهند. این قابلیت‌ها شامل امکان پخش محتوای صوتی با کیفیت Lossless در کنار پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و Spatial Audio می‌شوند.

این قابلیت‌ها از طریق پستی جدید در بخش Newsroom وب‌سایت رسمی اپل رونمایی شده است و اعلام کرده که به زودی و مشخصا از ماه ژوئن سال جاری میلادی امکان دسترسی به این امکانات جدید را به کاربران ارائه می‌دهد. اپل همچنین اعلام کرده که برای دسترسی به این قابلیت‌ها کاربران نیازی به پرداخت هزینه‌ی بیشتر ندارند و می‌توانند با همان هزینه‌ی سابق از این امکانات استفاده کنند.

مشترکین اپل موزیک از این پس می‌توانند به ۷۵ میلیون موسیقی با کیفیت Lossless دسترسی داشته باشند و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی بیشتر آن‌ها را با نهایت کیفیت استفاده کنند. دیگر امکاناتی که شرکت اپل در اختیار کاربران این سرویس قرار داده شامل پشتیبانی از فناوری‌های دالبی اتموس و صدای فضایی یا همان Spatial Audio است که امکان پخش محتوای صوتی به صورت بهینه‌تر را برای کاربران فراهم می‌آورد.

گفتنی است که تمامی موسیقی‌های Lossless ارائه شده در آرشیو اپل موزیک از ژوئن سال جاری میلادی با فرمت اختصاصی شرکت اپل، یعنی ALAC هستند. ALAC مخفف Apple Lossless Audio Codec است که امکان پخش موسیقی‌ها را بدون افت کیفیت در حین فشرده‌سازی‌ها فراهم می‌کند.

اپل اعلام کرده که در زمان عرضه ابتدایی این امکانات در ماه ژوئن تنها ۲۰ عنوان موسیقی با کیفیت Lossless ارائه می‌شوند و پس از آن به صورت تدریجی تمامی محتوای عرضه شده در اپل موزیک شامل ۷۵ میلیون موسیقی با این کیفیت آماده عرضه به کاربران خواهند بود.

اپل اعلام کرده که کاربران اپل موزیک که از ایرپادها یا هدفون‌های بیتس مبتنی بر تراشه‌های W1 یا H1 استفاده می‌کنند، از ماه‌ آینده به صورت خودکار امکان دسترسی به فناوری دالبی اتموس را تجربه خواهند کرد و از این پس نیز به طور مداوم پلی‌لیست‌های ویژه‌ای را همراه با این فناوری صوتی به کاربران ارائه می‌دهد.

اپل همچنین نسخه ۱۴.۶ سیستم عامل iOS، iPadOS، tvOS را به همراه macOS 11.4 را آماده عرضه به کاربران کرده که به طور کامل سازگارهای نرم‌افزاری لازم برای پشتیبانی از این فناوری‌های جدید را برای کاربران فراهم می‌سازد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420