لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رقابت بین اپل و مایکروسافت برسر واقعیت افزوده جدی‌تر می‌شود

رقابت بین اپل و مایکروسافت برسر واقعیت افزوده جدی‌تر می‌شود

بنابر گزارش تحلیلی اخیر مارک گورمن در بلومبرگ، رقابت نمادین و کلاسیک صنعتی بین اپل و مایکروسافت که در سال‌های اخیر کاهش یافته بود به دلیل گسترش روزافزون فناوری واقعیت افزوده و صنعت کامپیوتر در حال جدی‌تر شدن است.

رقابت بین دو شرکت اپل و مایکروسافت بیشتر به دلیل جاه طلبی آنها برای آینده واقعیت افزوده است. اپل تاکنون به فناوری واقعیت افزوده متعهد بوده و با ارائه ابزارهایی مثل بسته نرم افزاری ARKit می‌تواند تجربه این تکنولوژی را در آیفون و آیپد ایجاد کند.

همچنین اپل قصد دارد در ماه‌ها و سالهای آینده یک هدست واقعیت ترکیبی عرضه کند که منحصرا بر واقعیت افزوده متمرکز باشد.

از طرفی مایکروسافت برای محصول هولولنز یا همان هدست واقعیت افزوده خود سرمایه گذاری بزرگی انجام داده که برای ارائه این قابلیت یک استراتژی سخت افزار محور را دنبال می‌کند، در حالی که اپل حداقل فعلا بر فناوری زیربنایی متمرکز است. در حال حاضر رقابت بین اپل و مایکرسافت برای هوش مصنوعی، رایانش ابری و البته کنترل بر صنعت کامپیوترهای شخصی است.

لازم به ذکر است که مایکروسافت در دادگاه اپیک گیمز علیه اپل شهادت داده و به همین دلیل رقابت بین دو شرکت آمریکایی دوباره آغاز شده است. سال گذشته اپل و مایکروسافت مشاجره آشکاری برای سرویس پخش بازی‌های ایکس کلاود داشتند که به کاربران اجازه نمی‌داد تا سرویس استریم بازی‌های ابری را در دستگاه‌های آیفون راه اندازی کنند.

به هر حال قوانین اپ استور اپل سرویس پخش استریم بازی را در پلتفرم خود ممنوع کرده بود که بعدا آن را تغییر داد؛ اما با وجود تغییر در این وضعیت، مایکروسافت در نهایت برنامه‌های خود را برای راه اندازی ایکس کلاود از طریق اپ استور ممنوع کرده و در عوض قصد دارد آن را از طریق وب و سافاری ارائه دهد.

ظاهرا رقابت بین این دو شرکت آمریکایی بیشتر موجب می‌شود کاربران در حالت انتخاب بین دو فناوری به خصوص در مورد هدست واقعیت ترکیبی و کامپیوترهای شخصی قرار بگیرند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373