لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

FDA نسبت به خطر مگ سیف برای ایمپلنت‌های پزشکی هشدار داد

FDA نسبت به خطر مگ سیف برای ایمپلنت‌های پزشکی هشدار داد

گزارش‌های اخیر منتشر شده از سازمان غذا و دارو در آمریکا حاکی از این است که احتمال خطر مداخله مگ سیف با ایمپلنت‌های پزشکی نظیر دستگاه ضربان ساز قلب پایین است، اما این خطر وجود دارد و غیرقابل انکار نیست.

اوایل امسال برخی متخصصین پزشکی به خطر مداخله شارژر مگ سیف موجود در مدل‌های آیفون 12 اشاره کردند که از درمان بیماران دارای «پیس‌میکر» (ضربان‌ساز قلب) به طور بالقوه ممانعت می‌کند.

قبلا اعلام شده بود سیستم مگ سیف موجب مداخله مگنتیک با دستگاه‌های کاشتنی مثل ضربان ساز قلب یا پیس‌میکر می‌شوند؛ در حالی که اخیرا مشخص شده احتمال خطر کم بوده ولی با این حال بهتر است بیماران برخی موارد را رعایت کنند.

بعد از آزمایش این دستگاه‌ها، سازمان غذا و دارو ایالات متحده این هفته اعلام کرد گوشی‌های جدید، ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی دارای مگنت احتمالا به طور موقت بر عملکرد طبیعی دستگاه‌های پزشکی کاشتنی تاثیر می‌گذارند. این دستگاه‌ها شامل پیس‌میکرها و دفیبریلاتورهای قابل کاشت هستند که البته برای بیماران کم‌خطر هستند. FDA افزود در حال حاضر از هر گونه عوارض جانبی مرتبط با موضوع اطلاعاتی در دست ندارد. سازمان غذا و دارو آمریکا به بیمارانی که دستگاه‌های پزشکی کاشتنی در بدن خود دارند توصیه‌هایی کرده است.

  • دستگاه‌های الکترونیکی مثل تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند را حداقل در 15 سانتی متری خود نگه دارند.
  • از نگه داری لوازم مصرفی الکترونیکی در جیب لباس خود که روی دستگاه کاشتنی قرار گرفته خودداری کنند.
  • اگر در مورد مگنت موجود در وسایل الکترونیکی مصرفی خود و تجهیزات پزشکی کاشته شده سوالی داشته باشند با افراد ارائه دهنده خدمات پزشکی خود صحبت کنند.

موارد ذکر شده توسط FDA با دستورالعمل‌های اپل مشترک بوده و به کاربران توصیه می‌کند که به دلیل خطر مداخله الکترومغنانطیسی ناشی از مگ سیف باید آیفون و اکسسوری‌های مربوط به آن را از دستگاه‌های پزشکی کاشتنی دور نگه دارند، در صورتی که از شارژ بی‌سیم آیفون استفاده می‌شود بیش از 30 سانتی متر دور نگه دارند.

همچنین اپل به کاربران توصیه می‌کند برای جلوگیری از خطر ناشی از مگ سیف با پزشک و سازنده دستگاه‌های پزشکی کاشتنی مشورت کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420