لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیمک M1 تا ۵۶ درصد از نسخه رده بالای آیمک ۲۱.۵ سریع‌تر است

آیمک M1 تا ۵۶ درصد از نسخه رده بالای آیمک ۲۱.۵ سریع‌تر است

بررسی‌های انجام شده از تست‌های بنچ‌مارک به تازگی نشان داده که آیمک M1 از نظر رابط کاربری و استفاده‌های روزمره تا ۵۶ درصد سریع‌تر از آیمک ۲۱.۵ اینچ سریع تر است.

در تست های انجام شده در GeekBench 5 مشخص شده که آیمک ۲۰۲۱ با پردازنده M1 دارای امتیاز ۱۷۲۹ برای پردازش‌های تک‌هسته‌ای و ۷۴۵۹ برای پردازش‌های چند‌هسته‌ای است. این در حالی است که نسخه پرچمدار و رده بالاترین مدل آیمک ۲۱.۵ اینچ امتیاز ۱۱۰۹ و ۶۰۱۴ را به ترتیب برای پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای دریافت کرده است.

در عین حال باید در نظر داشت که بازدهی آیمک ۲۷ اینچ با بالاترین قدرت پردازشی به همراه پردازنده نسل دهم Comet Lake اینتل برابر با ۱۲۴۷ و ۹۰۰۲ بوده است.

در نتیجه این تست می‌توان گفت که آیمک M1 تا ۳۸ درصد در پردازش‌های تک‌هسته‌ای سریع‌تر از مدل‌های ۲۱.۵ اینچ است و در پردازش‌های چند‌هسته‌ای این عدد به ۲۵ درصد هم میرسد.

در حقیقت شرکت اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی آیمک ۲۴ اینچ را به عنوان جایگزین آیمک‌های ۲۱.۵ اینچ آماده عرضه به بازار کرده است که امکاناتی ویژه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد که شرکت اپل در تلاش است تا با پردازنده‌های اختصاصی خود به شکلی متفاوت با کامپیوترهای شخصی دیگر رقابت کند و حتی امکاناتی ویژه‌تر را در اختیار کاربران قرار دهد.

تا پیش از این نیز در زمان معرفی و عرضه مک بوک‌های ۲۰۲۰ مشخص شده بود که توان پردازشی این محصولات نسبت به دستگاه‌های مشابه سال قبل خودشان که پردازنده اینتل طراحی و تولید شده بودند سریع‌تر و بهینه‌تر بود.

یکی از دلایل این موضوع قدرت بی‌نظر اپل در سازگار کردن سیستم عامل، سخت افزارها و طراحی دستگاه است که باعث میشود تا پردازنده قدرتمند تعبیه شده در تراشه M1 بتواند به بهترین شکل ممکن کار کند و در سریع‌ترین حالت خود امکان انجام وظایف مختلف را برای کاربران داشته باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373