لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا اپل اقدام به تولید آیفون M1 خواهد کرد؟

آیا اپل اقدام به تولید آیفون M1 خواهد کرد؟

شرکت اپل در طول چند ماه گذشته اقدام به رونمایی و معرفی از تراشه‌های M1 و تعبیه آن در مک بوک‌ها کرده است و حالا سوال این است که آیا شرکت اپل اقدام به تولید آیفون M1 خواهد کرد؟

بسیاری از شایعاتی که اخیرا منتشر شده به این موضوع پرداخته‌اند که شرکت اپل ممکن است در تولید تلفن‌های هوشمند رده بالای خود تعبیه تراشه‌های پردازشی سری A را کنار بگذارد و به جای آن از تراشه‌های سری M را برای افزایش قدرت آن‌ها به کار ببرد.

در این میان، حتی ویدیویی مفهومی از آنچه آیفون M1 شناخته شده نیز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است. این ویدیو نشان دهنده کانسپتی از آیفون بوده که با طراحی عجیب ساخته شده است. کانسپت آیفون M1 با اتکا به شایعات گذشته در مورد افزایش ابعاد دوربین مدل‌های ۲۰۲۱ گوشی‌های اپل منتشر شده است. در این تصویر آیفون مفهومی، مجهز به یک برآمدگی در قسمت بالایی شده و ظاهری نامتقارن به خود گرفته است. سازنده این ویدیوی مفهومی همچنین ادعا کرده که اپل از تراشه M1 در تولید این تلفن هوشمند رده بالا استفاده می‌کند تا از آن طریق بتواند توانایی پردازشی این محصول را افزایش دهد.

این ویدیوی مفهومی در حالی منتشر شده که بسیاری از تحلیلگران ادعاها در مورد مشخصات فنی و ظاهر این تلفن هوشمند را به دور از سیاست‌های اپل و آنچه در آینده رخ خواهد داد، خوانده‌اند.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}

این تحلیلگران بر این باور هستند که M1 و به طور کلی تراشه‌های سری M قطعه‌های ترکیبی هستند که امکان پردازش مرکزی و گرافیکی را به صورت همزمان را دارد و در عین حال حافظه رم نیز در آن‌ها گنجانده شده است. در حقیقت تراشه‌های سری M از نظر ابعاد مناسب تلفن‌های هوشمند نیستند و صرفا امکان تعبیه در آیپدهای پرو و کامپیوترهای مک برای آن‌ها فراهم شده است.

علاوه بر این، تحلیلگران انتقادهایی را به ظاهر و طراحی احتمالی این تلفن هوشمند نیز مطرح کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که اپل به احتمال زیاد اقدامی برای ساخت یک دستگاه نامتقارن، آن‌هم در بخش حساسی مثل دوربین و در گوشه‌ها نخواهد کرد. اپل به تازگی و مشخصا در آیفون ۱۲ سرمایه‌گذاری تبلیغاتی ویژه‌ای روی استفاده از روکش‌های سرامیکی نمایشگر کرده است تا آیفون‌ها را در برابر ضربه‌ها مقاوم کند، با توجه به این موضوع تحلیلگران استدلال می‌کنند که این طراحی نامتقارن باعث کاهش مقاومت دستگاه در برابر ضربات می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا احتمال استفاده از این طراحی در تلفن‌های هوشمند آیفون دور از ذهن به حساب آید.

گفتنی است که با وجود تمامی نظرهای منفی در مورد این طرح مفهومی هیچ چیز را نمی‌توان در مورد محصولات آینده شرکت اپل پیش‌بینی کرد و شاید بخش‌هایی از ادعاهای این ویدیو در آینده به واقعیت نزدیک شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373