لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بدافزار XcodeGhost بیش از ۱۲۵ میلیون آیفون را قربانی کرده بود

بدافزار XcodeGhost بیش از ۱۲۵ میلیون آیفون را قربانی کرده بود

در سال ۲۰۱۵ بدافزاری به نام XcodeGhost از چین منتشر شده بود به اپ استور راه‌یافته بود و حالا مشخص شده که این بدافزار بیش از ۱۲۸ میلیون کاربر آی او اس را قربانی کرده بود.

در آن زمان تاکنون مشخص شده که بیش از ۵۰ اپلیکیشن ارائه شده در اپ استور که بیشتر آن‌ها توسط شرکت‌های چینی توسعه داده شده بودند، حاوی این بدافزار بوده‌اند. از جمله اپلیکیشن‌های شناخته شده‌ای که درگیر این بدافزار شده بودند، می‌توان به وی چت و NetEase وDIDI Taxi اشاره کرد که هر یک از آن‌ها به تعداد بالایی از کاربرانی که عمدتاً چینی بودند خدمات ارائه میدادند.

در سال ۲۰۱۵ و پس از کشف این بدافزار پیش‌بینی می‌شد که بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه آی او اس به این بدافزار مبتلا شده باشند. اما حالا اسناد منتشر شده در دادگاه که توسط موسسه Motherboard بازنشر شده مشخص شده که نزدیک به ۱۲۸ میلیون کاربر در زمان ابتلای اپلیکیشنهای یادشده به بدافزار XcodeGhost، آن‌ها را از طریق اپ استور دانلود کرده بودند. این اسناد طی دادگاه میان اپل و اپیک گیمز منتشر شده است.

بدافزار XcodeGhost یکی از بدافزارهای مهمی بود که توانست به آیفونها از طریق اپ استور نفوذ کند و تعداد زیادی از کاربران را قربانی خود کند. در زمان مشخص شدن اطلاعات مربوط به حضور این بدافزار پیش‌بینی می‌شد که تنها ۵۰ اپلیکیشن به آن مبتلا شده باشند، اما بررسی‌های نهایی نشان می‌دهد که بیش از ۲۵۰۰ اپلیکیشن درگیر فعالیت‌های مخرب این بدافزار شده‌اند.

گفتنی است که این اطلاعات توسط ایمیل‌های به اشتراک گذاشته شده در دادگاه منتشر شده است. در این ایمیل‌ها کارکنان اپل از ابتلای بسیاری از اپلیکیشن‌ها به بدافزار یادشده اشاره شده و در ادامه نایب رئیس اپ استور از مدیران این شرکت پرسیده بود که آیا نیازی به انتشار یک ایمیل همگانی برای اطلاع رسانی این موضوع هست یا این موضوع باید در سکوت خبری باقی بماند. در نهایت اپل در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع را به اطلاع کاربران رسانده بود و اپلیکیشن‌های مبتلا به این بدافزار را از اپ استور حذف کرده بود.

این بدافزار در زمان خود بسیار خطرناک بود و می‌توانست تشخیص دهنده هویت اپلیکیشن‌ها و اطلاعات حیاتی نظیر جزئیات اتصال کاربر به شبکه را شناسایی و آن‌ها را برای هکرها و افراد نشناس ارسال کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420