لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حالت Night Shift در آیفون به خوابیدن کاربران کمکی نمی‌کند؟

حالت Night Shift در آیفون به خوابیدن کاربران کمکی نمی‌کند؟

مطالعه جدیدی از دانشگاه BYU با بررسی تاثیرات عملکرد نور کم بر عادت‌های خوابیدن کاربران گوشی‌های هوشمند نشان داده که ویژگی‌هایی مثل حالت Night Shift موجب بهبود خواب کاربران آیفون نمی‌شود.

حالت Night Shift برای کاهش میزان نور آبی در دستگاه‌های iOS برای ساعات‌های خاموشی شب همراه با سیستم عامل iOS 9 ارائه شد.

این قابلیت از ساعت و موقعیت جغرافیایی آیفون یا آیپد برای تعیین زمان غروب آفتاب استفاده می‌کند و به طور خودکار رنگ صفحه نمایش را به رنگ‌های گرم‌تر تغییر داده و نمایشگر را به تنظیمات منظم خود در زمان صبح بر‌می‌گرداند.

حالت Night Shift در اکثر گوشی‌های هوشمند ایجاد شده و مطالعات نشان داده که نور آبی با تغییر در ریتم شبانه روزی بدن، می‌تواند تاثیر منفی بر خواب کاربر بگذارد، همچنین با این فرضیه سلامت خواب تضعیف می‌شود.

محققین دانشگاه BYU و مرکز پزشکی بیمارستان کودکان شهر سینسیناتی، نتایج خواب افراد مورد مطالعه را در سه دسته قرار دادند. گروه اول افرادی هستند که هنگام شب از تلفن همراه خود در حالت Night Shift استفاده می‌کنند، گروه دوم افرادی که گوشی خود را در شب بدون استفاده از Night Shift استفاده می‌کنند و گروه سوم کسانی که قبل از خواب اصلا از تلفن هوشمند استفاده نمی‌کنند.

نتایج حاصل از این مطالعه مشخص کرد که تفاوتی بین این سه گروه وجود نداشته و استفاده از حالت Night Shift تاثیری بر خواب افراد نداشته است.

نتایج همچنین نشان دادند که نور آبی می‌تواند فقط بر زمان به خواب رفتن یا خواب ماندن تاثیر گذار باشد ضمن اینکه تاثیر تعاملات فیزیکی مثل پیام کوتاه، اسکرول و ارسال نتایج خواب را نباید چشم پوشی کرد.

یکی از محققین این دانشگاه گفته که شواهد زیادی موجود است که نشان می‌دهد نور آبی موجب افزایش هوشیاری و در نتیجه مشکل در خوابیدن می‌شود ولی فهمیدن مقدار تاثیر تحریک پرتوهای نور و مقایسه آن با دیگر فاکتورهای تحریک کننده ذهنی و روانشناختی از اهیمت بالایی برخوردار است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420