لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فرایند رندوم‌سازی شماره سریال‌های محصولات اپل از آیفون ۱۲ بنفش آغاز شد

فرایند رندوم‌سازی شماره سریال‌های محصولات اپل از آیفون ۱۲ بنفش آغاز شد

 چند ماه پیش بود که گزارش‌هایی در مورد تصمیم شرکت اپل برای رندوم‌سازی ساخت شماره‌های سریال محصولاتی نظیر آیفون، آیپد و مک منتشر شد و حالا مشخص شده که این شرکت در عرضه آیفون ۱۲ بنفش این روند را آغاز کرده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده اخیر از آیفون ۱۲ بنفش که به تازگی آماده عرضه به بازار شده، شماره سریال‌های تعبیه شده در جعبه و روی دستگاه تغییر پیدا کرده است.

یکی از این آیفون‌های ۱۲ با رنگ بنفش که توسط یک یوتیوبر به نام Aaron Zollo مورد بررسی قرار گرفته دارای فرمت شماره سریال ۱۰ کاراکتری است که دو کاراکتر نسبت به شماره سریال‌های معمول در آیفون‌ها کمتر دارد. این موضوع به احتمال زیاد در آینده نزدیک در طراحی و ساخت تمامی محصولات شرکت اپل رعایت خواهد شد و از این پس اپل فرایند فروش محصولات خود را با شماره سریال‌های تصادفی انجام خواهد داد.

اپل در تلاش است تا در آینده نزدیک فرآیند انتخاب شماره سریال‌های خود را به صورت تصادفی انجام دهد تا از روی شماره سریال هیچ اطلاعات قابل توجهی نظیر سال ساخت، کشور مبدأ برای اسمبل و کشور مقصد نهایی برای استفاده و فروش مشخص نشوند.

این اطلاعات تا پیش از این نیز توسط سندهای داخلی شرکت به مراکز فروش رسمی محصولات اپل و اپل استورهای رسمی ابلاغ شده بود.

تا پیش از این نیز فروشندگان می‌توانستند از طریق شماره سریال، اطلاعات ویژه‌ای از نحوه‌ی ساخت و موارد دیگر در دستگاه‌های شرکت اپل را شناسایی کنند. با این حال شرکت اپل با رندوم‌سازی محصولات خود تصمیم دارد تا این موضوع و دسترسی به اطلاعات خاص یاد شده را محدود کند تا امکان تشخیص دستگاه کشور ساخت و عرضه دیگر مشخص نباشد.

اپل از این به بعد تصمیم دارد تا از شماره سریال‌های هشت تا ۱۴ کاراکتری استفاده کند که با ترکیبی از اعداد و حروف در پشت دستگاه‌ها به عنوان شماره سریال قرار خواهد گرفت.

این کار باعث می‌شود تا پرونده سوءاستفاده برخی از کلاه‌برداران در حوزه فروش محصولات اپل مسدود شود و در عین حال فروشندگان بر اساس کشور و محل ساخت و سریال دستگاه‌ها نتوانند قیمت‌های متفاوتی را برای فروش تعیین کنند. گفتنی است تمامی محصولات معرفی شده در جریان کنفرانس بهاری شرکت اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی مشمول این قانون خواهند شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420