لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پاسخ تیم کوک به مارک زاکربرگ در مورد قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها

پاسخ تیم کوک به مارک زاکربرگ در مورد قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها

تیم کوک در آستانه انتشار قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن از مارک زاکربرگ خواسته که در جلسه خصوصی 2019 اطلاعات کاربران را از اپلیکیشن‌های شخص ثالث حذف کند. او همچنین به اعتراض‌های زاکربرگ نیز پاسخ داده است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در یک نشست خصوصی مدیران فناوری و رسانه‌های اجتماعی در جولای 2019 در ایالت آیداهو، تیم کوک مدیر عامل اپل از مارک زاکربرگ مؤسس فیس بوک درخواست کرد که اطلاعات جمع آوری شدهکاربران را از اپلیکیشن‌های شخص ثالث شرکت خود حذف کند.

به گفته تایمز هر ساله در کنفرانسی که توسط بانک سرمایه گذاری Allen & Company برگزار می‌شود، مدیران همدیگر را ملاقات کرده و تلاش می‌کنند تا روابط متقابل خود را بهبود ببخشند.

این نشست در تابستان 2019 در حالی برگزار شد که فیس‌بوک درگیر یک رسوایی در Cambridge Analytica شده بود. ماجرا از این قرار بود که فیس‌بوک اطلاعات بیش از 50 میلیون کاربر خود را بدون رضایت آن‌ها برای تبلیغات سیاسی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به موسسه Cambridge Analytica داده بود.

در طول این رویداد تیم کوک به عرضه قابلیت شفاف سازی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. اپل با انتشار iOS14.5، قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌دهد و با این کار ردیابی کاربران در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بدون رضایت آن‌ها انجام نخواهد شد.

فیس‌بوک این روند را ناعادلانه و تهدید جدی برای مشاغل کوچکی می‌داند که از پلتفرم رسانه اجتماعی فیس‌بوک و با استفاده از اطلاعات کاربران، تبلیغات شخصی خود را انجام می‌دهند.

در جلسه کلاب هاوس که اوایل این ماه برگزار شده بود نیز زاکربرگ گفت که احتمالاً فیس‌بوک با ایجاد تغییراتی در سیستم تجارت تبلیغات و جمع آوری داده‌های کاربران، در شرایط قوی‌تر و بالاتری قرار خواهد گرفت.

با شروع راه اندازی ATT یا شفافیت ردیابی اپلیکیشن، تیم کوک گفت که اپل به دنبال ارائه راهی است که کاربران مجاز به انتخاب ردیابی اطلاعاتشان یا رد آن باشند.

همچنین کوک در سخنرانی اخیر خود در کنفرانس حفظ حریم خصوصی رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک که با الگوریتم‌های خود موجب تقویت اطلاعات نادرست و توطئه آمیز می‌شوند را در این برنامه دعوت کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420