لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دولت روسیه جریمه 12 میلیون دلاری از اپل دریافت کرد

دولت روسیه جریمه 12 میلیون دلاری از اپل دریافت کرد

دولت روسیه با اتهام به نقض قوانین ضد انحصار و سوء استفاده از موقعیت برتر در بازار اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند، جریمه 12 میلیون دلاری از اپل دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز سرویس ضد انحصار فدرال روسیه FAS مبلغ 12 میلیون دلار به عنوان جریمه از اپل دریافت کرده و اپل را به سوء استفاده از تسلط بر بازار اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند متهم کرد.

بنابر FAS اپل با توزیع اپلیکیشن‌ها از طریق پلتفرم iOS به محصولات خود مزیت رقابتی می‌بخشد. به همین منظور به عنوان جریمه اپل مجبور به پرداخت 906.3 میلیون روبل معادل 12.1 میلیون دلار شده است.

وقتی در سال 2019 اپل اپلیکیشن‌های کنترل والدین را از طریق محدود کردن توسعه دهنده‌ها به استفاده از پروفایل‌های ویژه در اپ استور متوقف کرد.

در نتیجه اپل به سوء استفاده از قدرت غالب موقعیت اپ استور و محدودیت رقابت بازار اپلیکیشن‌های موجود در iOS متهم شد و به دنبال آن یک حکم در ماه اوت(مرداد) برای اپل صادر که در نهایت منجر به جریمه برای این شرکت شد.

Kaspersky Lab شرکت امنیت سایبری بعد از حذف اپلیکیشن Kaspersky Safe Kids از اپ استور، یک شکایت ضد انحصار به FAS فرستاد. تا این زمان به مدت سه سال بود که این اپلیکیشن در اپ استور موجود بود.

اپل با داشتن سهم 100 درصدی از بازار اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS گوشی‌های همراه موقعیت غالب را به خود اختصاص داده، همچنین امکان نصب این اپلیکیشن‌ها از اپ استور منع قانونی ندارد.

FAS در حکمی به اپل ابلاغ کرده که با حذف قوانینی که منجر به رد اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌شود به تخلفات این شرکت نظارت می‌کند.

اپل در واکنش به این حکم گفته محترمانه با تصمیم FAS اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر دارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420