لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مک او اس 11.3 یک آسیب پذیری امنیتی مهم را برطرف کرد

مک او اس 11.3 یک آسیب پذیری امنیتی مهم را برطرف کرد

شرکت اپل به‌تازگی مک او اس 11.3 را آماده عرضه به‌تمامی کاربران کرده که در آن یکی از مهم‌ترین باگ‌های امنیتی این سیستم عامل برطرف شده است.

بررسی‌های وب سایت TechCrunch نشان از آن دارد که آپدیت جدید آسیب پذیری مربوط به دور زدن سیستم امنیتی شرکت اپل را برطرف می‌کند. تا پیش از این محققین امنیت سایبری ادعا کرده بودند که سیستم عامل مک او اس بیگ سور دارای مشکل امنیتی ویژه است که امکان نفوذ بدافزارها را به کامپیوترها می‌دهد.

این آسیب پذیری باعث می‌شد تا بدافزارها و بتوانند سیستم امنیتی پیش‌فرض سیستم عامل مک را دور بزنند و به‌صورت مستقیم روی سیستم اجرا شوند. همین موضوع باعث شده بود تا هکرها راهکارهایی آسان‌تر را برای نفوذ به مک پیدا کنند. این آسیب پذیری از ماه مارس کشف شده بود و شرکت اپل نیز در این مورد به کاربران هشدار داده بود.

این باگ از طریق برخی از نرم افزارهای از پیش نصب شده مک نظیر ماشین حساب امکان نفوذ را در اختیار هکرها می‌گذاشت که ممکن بود برای بسیاری از افراد خطرناک باشد.

اپلیکیشن‌های مک او اس صرفاً یک فایل قابل اجرا نیستند، بلکه یک باندل از فایل‌ها هستند که به‌صورت مستقیم و یک پارچه اجرا می‌شوند. در صورت نفوذ یک بد افزار به این باندل ها می‌تواند به کل سیستم نفوذ کند و سیستم عامل مک دیگر فعالیت‌های مخرب را شناسایی نمی‌کند.

در تغییرات اخیر بخش ضد بدافزار سیستم عامل مک دستخوش بهینه سازی‌هایی شده که در بخش XProtect اجازه فعالیت بدافزار را حتی از طریق اپلیکیشن‌های داخلی از پیش نصب شده نمی‌دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420