لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تفاوت اپل تی وی 4K نسل اول و نسل دوم چیست؟

تفاوت اپل تی وی 4K نسل اول و نسل دوم چیست؟

اپل به تازگی نسل دوم اپل تی وی 4K را در جریان رویداد بهاری خود در سال 2021 معرفی کرده است و حالا بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند این ست تاپ باکس دیجیتالی جدید چه امکاناتی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

اپل تی وی 4K نسل اول در سال 2017 و هم‌زمان با آیفون X معرفی شد که مجهز به تراشه A10X بود. این تراشه تا پیش از این در آیپد پرو و آیفون 7 نیز تعبیه شده بود که امکان پردازش بهینه تصاویر HDR10 و صدای دالبی اتموس را داشت. این محصول امکان پشتیبانی از تصاویر 4K را با بهترین کیفیت داشت که از طریق آیتونز می‌توانست محتوای ویدیویی باکیفیت را پخش کند.

در این میان، شرکت اپل در بهار 2021 اقدام به رونمایی از نسل دوم اپل تی وی 4K کرد. اپل تی وی 4K مجهز به تراشه بهبود یافته تر و امکاناتی متفاوت در بخش کنترل شده است. اگر ریموت کنترل و تغییرات آن را نادیده بگیریم، می‌توان گفت که اپل تی وی 4K نسل دوم از لحاظ طراحی بیرون تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارد.

اپل تی وی نسل جدید پشتیبانی کامل از HDM2.1 و وای فای 6 را به کاربران خود ارائه داده و از پردازنده بهبود یافته تری پشتیبانی می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا کاربران در زمان تماشای محتوای ویدیویی باکیفیت، قدرت بصری و جلوه‌های ویژه‌تری از این محصولاترا مشاهده کنند.

تعبیه تراشه A12 Bionic که تا پیش از این در آیفون XS استفاده شده بود، باعث می‌شود تا روند پردازش و پخش محتوای ویدیویی سریع‌تر، روان‌تر و نرم‌تر انجام شود.

علاوه بر تمامی امکانات فوق، اپل تی وی جدید امکان پشتیبانی از ریموت کنترل جدید را نیز دارد که امکانات خاص را در کنار رابط کاربری ویژه در اختیار قرار خواهد داد.

در حقیقت اپل تی وی نسل جدید علاوه بر ریموت کنترل جدید، امکان پشتیبانی از وای فای 6، پردازش‌های سریع‌تر و تصویری و صدای HDR و دالبی ویژن با فریم ریت بالا را در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373