لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مارک زاکربرگ حق عرضه اینستاگرام برای کودکان را ندارد

مارک زاکربرگ حق عرضه اینستاگرام برای کودکان را ندارد

بنابر گزارش منتشر شده از روزنامه بریتانیایی The Guardian، فیسبوک اخیرا تماسی از ائتلاف بین المللی طرفداران سلامتی کودکان و نوجوانان مبنی بر لغو اینستاگرام برای کودکان دریافت کرده است.

این کمپین به دنبال اخبار منتشر شده در ماه مارس ایجاد شد که نشان داده فیسبوک در حال توسعه یک نسخه از اینستاگرام بوده که مشخصا برای کودکان زیر 13 سال ارائه می‌شود. در حالی که سیاست‌های فعلی اینستاگرام مانع استفاده کودکان زیر 13 سال ازاین پلتفرم می‌شود.

کمپین غیر انتفاعی حمایت از جوانان برای عدم استفاده تجاری از کودکان، ده‌ها گروه از حامیان و طرفداران و عده‌ای از محققان نامه سر گشاده‌ای را سازمان دهی و به مدیر عامل فیسبوک ارائه کرده‌اند.

استدلال گروه یاد شده بر این مبنا است که عرضه اینستاگرام برای کودکان بیش از اینکه نفعی داشته باشد به ضرر جوانان است و به همین دلیل از زاکربرگ خواسته اند تا این فرایند را متوقف کند.

تحقیقات اخیر نشان داده که استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی برای نوجوانان خطرناک و مضر است. در میان این رسانه‌ها، اینستاگرام خطر بیشتری برای گروه سنی پایین‌تر دارد زیرا آنها را مدام ترغیب به بررسی دستگاه و به اشتراک گذاری عکس با فالوئرها می‌کند.

در واقع تمرکز زیاد این پلتفرم بر ظاهر، ارائه محتوا و سایر موارد، برای حریم خصوصی و سلامت جوانان چالش‌های مضری ایجاد کرده است.

این نامه همچنین به کودکانی اشاره می‌کند که با استفاده از یک تاریخ تولد دروغین در اینستاگرام یک اکانت می‌سازند و خیلی بعید است که به نسخه کودکانه این پلتفرم رجوع کنند.

ماه گذشته برخی از اعضای حزب دموکرات آمریکا طی نامه‌ای به زاکربرگ اعلام کردند که نسبت به طرح اخیر او برای ایجاد یک نسخه اینستاگرام برای کودکان به شدت نگران هستند.

این قانون گذاران همچنین اشاره کرده‌اند به اینکه فیسبوک باید نسبت به هر پلتفرم یا پروژه‌ای که کودکان را هدف قرار می‌دهد، اطمینان حاصل کند که در درجه اول رفاه آنها را در نظر بگیرد و البته گفته‌اند که ما به فیسبوک برای انجام چنین مواردی مشکوک هستیم.

نا گفته نماند که سال 2017 فیسبوک Messenger Kids را برای کودکان راه اندازی کرد و با مخالفت انجمن‌های حمایت از سلامت کودکان مواجه شد. فیسبوک در پاسخ گفته بود که طی روند توسعه این برنامه، با متخصصان بسیاری در این زمینه مشورت داشته، ولی مجله آمریکایی Wired نشان داد که فیسبوک مشاوره‌هایی که با افراد و سازمان‌ها داشته مربوط به روابط مالی بوده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420