لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سیستم پرداخت اپل موزیک به هنرمندان قدرتمندتر از اسپاتیفای است

سیستم پرداخت اپل موزیک به هنرمندان قدرتمندتر از اسپاتیفای است

بنابر گزارش به دست آمده از روزنامه وال استریت ژورنال، یک نامه سرگشاده از طرف اپل موزیک در داشبورد هنرمندان به اشتراک گذاشته شده و در آن به سیستم پرداختی اپل اشاره کرده که برای پخش هر آهنگ در اپل موزیک به صاحبان حقوقی آن یک سنت پرداخت می‌شود.

این گزارش ادعا می‌کند که ساختار پرداختی اپل موزیک به گونه‌ای است که تقریباً دو برابر میزان پرداختی به صاحبان حقوقی موسیقی برای هر پخش بوده که به‌طور متوسط در حدود یک سوم تا نیم پنی برای هر استریم است.

گرچه در این گزارش به نقل از کارشناسان صنعت موسیقی گفته که پرداخت‌های اپل موزیک می‌تواند خیلی کمتر هم باشد؛ زیرا احتمالاً اپل موزیک مستقیماً از درآمدهای مبتنی بر اشتراک سرویس مشتریان پرداخت‌ها را انجام می‌دهد.

در این نامه اپل ذکر کرده که 52 درصد درآمد حاصل از اشتراک سرویس یا 52 سنت از هر دلار را به لیبل‌های ضبط و سایر صاحبان حقوقی موسیقی پرداخت می‌کند. صاحبان حقوقی به نوبه خود بر مبنای توافق‌نامه‌های ضبط، انتشار و توزیع موسیقی به هنرمندان پرداخت کرده و به همین دلیل هنرمندان همه مبلغ پرداختی را دریافت نخواهند کرد.

اپل در این نامه اشاره کرده که « بحث درباره حق امتیاز پخش جریانی همچنان ادامه دارد ولی ما معتقدیم که مهم است که ارزش‌های خود را به اشتراک بگذاریم.»

همچنین اپل ادامه داده که « که ما به هر سازند‌ه‌ای نرخ یکسان پرداخت می‌کنیم، یعنی اینکه هر نمایشی ارزش داشته و تهیه کنندگان برای نمایش موسیقی خود در بخش‌های قابل توجه اپل موزیک مجبور به پرداخت مبلغی نخواهند بود.»

قابل ذکر است که اسپاتیفای با 155 میلیون کاربر دارای حق اشتراک و 345 میلیون کل کاربرانش در سرتاسر دنیا تا پایان سال 2020، کاربران خیلی زیادی نسبت به اپل موزیک دارد.

آخرین آماری که از مشترکین اپل موزیک و حتی کاربرانی که در یک دوره آزمایشی رایگان هستند در حدود 60 میلیون نفر ذکر شده و در حدود دو سال است که اپل رقم به روز شده‌ای برای تعداد کاربرانش ارائه نکرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420