لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تغییرات حریم خصوصی واتساپ با مخالفت دولت‌ها مواجه شد

تغییرات حریم خصوصی واتساپ با مخالفت دولت‌ها مواجه شد

طبق گزارش منتشر شده از بلومبرگ، رگلاتوری آلمان بنابر تغییرات حریم خصوصی واتساپ به دنبال منع فیس‌بوک از جمع‌آوری اطلاعات کاربران از طریق زیرمجموعه های خود نظیر واتساپ است.

به دنبال نگرانی از تغییرات سیاست‌های حریم خصوصی واتساپ که منجر به استفاده غیرقانونی از اطلاعات کاربران برای اهداف بازاریابی و تبلیغات شده، رگلاتوری هامبورگ دستور فوری قابل اجرا تا 15 مه 2021 برای فیس‌بوک صادر کرده است.

رئیس پلیس اطلاعات هامبورگ گفته واتساپ تقریباً 60 میلیون نفر کاربر آلمانی دارد و یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی است. کاربران با اطمینان در اینشبکه فعال هستند و نباید از اعتماد آن‌ها سوءاستفاده شود.

تغییرات سیاست‌های حریم خصوصی در واتساپ موجب شده که اطلاعاتی مثل شماره تلفن، اطلاعات مرتبط با خدمات، آدرس IP و داده‌های معامله کاربران با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شود.

در حالی که واتساپ به وضوح اعلام کرده که این آپدیت به لحاظ چت کاربر یا اطلاعات پروفایل بر اشتراک داده‌ها با فیس‌بوک تأثیرگذار نبوده ولی برای کسانی که از چت تجاری استفاده می‌کنند تأثیر خواهد گذاشت.

گفته شده که تا کنون هیچ‌گونه نظارتی بر عملیات پردازش واقعی بین واتساپ و فیس‌بوک اعمال نشده و مقررات حاکم بر اشتراک داده‌ها بین فیس‌بوک و شرکت تابعه خود به دلیل عدم رضایت آگاهانه کاربران، به‌طور غیرقانونی اجرا می‌شود.

فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حال بررسی اطلاعات دریافتی از رگلاتوری آلمان است و سوء تفاهم‌های موجود از تأثیر این آپدیت را برطرف خواهد کرد، این شرکت همچنین تاکیید کرده که به ارائه ارتباطات ایمن و خصوصی برای همه متعهد است.

قابل ذکر است که واتساپ از سال 2016 برخی از اطلاعات کاربران مثل شماره تلفن آن‌ها را با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته اما اشاره کرده که پیام‌های چت و تماس‌های تلفنی خصوصی بوده و با رمزگذاری end-to-end محافظت می‌شوند.

پرونده رسمی برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری غیرقانونی اطلاعات کاربران در این دو شرکت آغاز شده و فیس‌بوک باید در جلسه دادرسی به موارد مذکور پاسخ دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420