لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس بوک سرویس پرداخت خود را معرفی کرد

فیس بوک سرویس پرداخت خود را معرفی کرد

مدت کمی از رسوایی اخیر فیسبوک در افشای اطلاعات شخصی کاربران توسط هکرها می‌گذرد و حالا این شرکت اقدام به معرفی Facebook Pay برای پرداخت‌های شخص به شخص کرده است.

طبق اخبار منتشر شده در چند روز اخیر، نشت اطلاعات شخصی بیش از 533 میلیون کاربر فیس بوک که مربوط به 100 کشور بوده سروصدای زیادی به پا کرده است. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، وضعیت تاهل، کشور و شهر محل زندگی، شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی بوده است. بنابر گزارش‌های منتشر شده هکرها به فیس‌بوک نفوذ کرده و اطلاعات کاربران را افشا کرده‌اند.

تحلیگران امنیتی این اتفاق را یک فاجعه بزرگ تلقی کرده‌اند زیرا اطلاعات بیش از نیم میلیارد از کاربران سرتاسر دنیا در اختیار همگان قرار گرفته است. این فاجعه قبل از مسدود شدن دسترسی توسعه دهندگان به اطلاعات کاربران رخ داده است.

این اتفاق همچنین بیش از پیش فیسبوک را زیر سوال برده و کاربران این پلتفرم اجتماعی معروف نسبت به آن بی اعتماد شده‌اند. ضمن اینکه فیسبوک تعداد کاربرانی که اطلاعات شخصی آنهافاش شده را 220 میلیون نفر گزارش داده در حالی که بیش از دو برابر این تعداد در این موضوع مورد حمله هکرها وقع شده‌اند.

حال فیس بوک تصمیم دارد تا با معرفی سرویس پرداخت، اطلاعات مالی کاربران را نیز در اختیار خود قرار دهد. Facebook Pay با استفاده از کدهای QR و ارائه پرداخت‌های شخص به شخص،‌ خدمات خود را گسترش می‌دهد. این سیستم به کاربر اجازه می‌دهد که با اسکن کد QR دوستان یا اعضای خانواده خود، بلافاصله پول را انتقال دهد.

سیستم پرداخت پول Facebook Pay در سال 2019 به عنوان یک سرویس پرداخت آسان و راحت برای انتقال پول افراد به دوستان، خانواده، کسب و کارها، خرید محصولات و سایر موارد راه اندازی شد. این اپلیکیشن در فیسبوک و تمام پلتفرم‌های زیر مجموعه آن از جمله مسنجر، اینستاگرام و واتساپ ارائه شده است.

یکی از سخنگویان فیس بوک در توضیح این سرویس گفته که نکته قابل ملاحظه این است که کاربران در ارتباط با این روش پرداخت درون برنامه‌ای فیسبوک باید احساس امنیت کنند. در حالی که باید افراد از کد QR برای این روش پرداخت استفاده کنند، اما بسیاری از افراد این پلتفرم اجتماعی را برای معامله پول قابل اعتماد نمی‌دانند. زیرا فیسبوک به استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای موارد تبلیغاتی مشهور بوده و از طرفی با رسوایی اخیر فیسبوک مبنی بر افشای اطلاعات شخصی بیش از نیم میلیارد از کاربران خودش، احتمالا کسی از این روش استقبال نخواهد کرد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373