لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ضرب الاجل قانون شفافیت ردیابی در iOS 14.5 اجرا شد

ضرب الاجل قانون شفافیت ردیابی در iOS 14.5 اجرا شد

 اپل آپدیت اپلیکیشن‌های مخالف با قانون شفافیت ردیابی در iOS 14.5 را رد می‌کند

بنابر گزارش جدیدی از مجله آمریکایی فوربز، اپل آپدیت اپلیکیشن‌های مخالف با قانون شفافیت ردیابی را همزمان با انتشار iOS 14.5 رد می‌کند.

اپلیکیشن‌ها باید برای مجاز بودن دسترسی به شناسه تبلیغات یا IFDA در آیفون کاربر درخواست بدهند تا بتوانند کاربران را در میان اپلیکیشن‌ها به منظور اهداف تبلیغاتی ردیابی کنند. همچنین اپلیکیشن‌ها باید از قانون شفافیت ردیابی اپل با راه اندازی iOS 14.5 تبعیت کنند.

این قانون مانع استفاده از سایر روش ها برای ردیابی کاربران می‌شود، زیرا قبلا برخی از توسعه دهندگان با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده بودند.

بنابر گزارشی از فوربز چندین اپلیکیشن مثل Heetch، Radish Fiction و InnoGames و موارد بیشتر تا بحال توسط اپل رد شده‌اند. توسعه دهندگانی که شاهد رد شدن اپلیکیشن خود هستند پیام زیر را دریافت می‌کنند : « اپلیکیشن شما از نظر الگوریتمی دستگاه و اطلاعات مورد استفاده را برای ایجاد یک شناسه منحصر به فرد برای ردیابی کاربر به کار برده است»، همچنین اطلاعات جمع آوری شده را هم بیان می‌کند.

اپلیکیشن‌هایی که برای جمع آوری اطلاعات از فناوری اثر انگشت استفاده می‌کنند و برای کاربر پروفایلی ساخته می‌سازند که کاربر را حتی بدون داشتن شناسه تبلیغاتی ردیابی می‌کنند، توسط اپل مسدود می‌شوند.

گفتنی است که در جمع آوری اطلاعات کاربر از معیارهایی مثل نسخه نرم افزار، زمان آخرین به روز رسانی، زمان آخرین ری استارت، میزان شارژ، وضعیت باتری و سایر موارد برای شناسایی کاربران استفاده می‌شود.

قوانین اپ استور اپل می‌گوید که توسعه دهندگان اپلیکیشن به منظور شناسایی دستگاه نمی‌توانند اطلاعات آن را جمع آوری کنند، همچنین توسعه دهندگان مسئول همه کدهای ردیابی از جمله SDKهای شخص ثالث مورد استفاده در اپلیکیشن‌های خودشان هستند.

هنوز خبر قطعی برای انتشار iOS 14.5 در دست نیست، در حالی که تا کنون شش بتا منتشر شده و احتمالا این نرم افزار در فصل بهارقابل دسترسی خواهد بود. با شروع اجرای قوانین شفافیت ردیابی اپلیکیشن برای به روز رسانی‌ها، احتمالا اپل در حال آماده سازی عرضه این نرم افزار است.

قابل ذکر است که اپل انتشار و اجرای این قانون را عمدا به تاخیر انداخته تا به توسعه دهندگان فرصت بیشتری برای ارائه تغییرات بدهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420