لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوگل قابلیت حریم خصوصی آی او اس 9 را به اندروید میاورد

گوگل قابلیت حریم خصوصی آی او اس 9 را به اندروید میاورد

گوگل پس از پنج سال تصمیم گرفته تا قابلیت حریم خصوصی که شرکت اپل در توسعه آی او اس 9 برای پنهان نگه داشتن اپلیکیشن های نصب شده به کار گرفته بود را به اندروید اضافه کند.

اپل در توسعه آی او اس 9 یک امکان امنیتی را ارائه داده بود که طی آن اپلیکیشن های نصب شده، امکان مشاهده دیگر اپلیکیشن های در حال اجرا و استفاده روی آیفون و آیپد را نداشتند. این قابلیت امنیتی باعث میشد تا شرکت های بزرگ تبلیغاتی و توسعه دهندگان اپلیکیشن های مختلف از رصد کردن اطلاعات کاربران منع شوند و امکان اطلاع از اپلیکیشن های در حال استفاده توسط کاربر را نداشته باشند.

حال گوگل تصمیم گرفته تا این قابلیت را در روند نصب اپلیکیشن های شخص ثالث اعمال کند تا اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی های اندرویدی توسط توسعه دهندگان قابل مشاهده نباشد.

بر اساس گزارش وب سایت XDA Developers که به اخبار و بحث های مربوط به سیستم عامل اندروید نیز میپردازد، بیانیه حریم خصوصی شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که توسعه دهندگان از دانستن اطلاعات مربوط به اپلیکیشن های نصب شده روی اندروید منع شده اند. گوگل تاکید کرده که این ممنوعیت به منظور حفظ حریم خصوصی و عدم افشای تمایل کاربران به استفاده از اپلیکیشن های دوستیابی، حفظ اطلاعات مالی نظیر استفاده از اپلیکیشن یک بانک خاص و دیدگاه های سیاسی اعمال شده است.

مجوز QUERY_ALL_PACKAGES که تا پیش از این در اندروید 11 نیز وجود داشت، به اپلیکیشن های نصب شده اجازه میداد تا لیست کامل اپلیکیشن های نصب شده و ذخیره شده در دستگاه اندرویدی را مشاهده کنند.

با این حال از تاریخ 5 مه 2021 هیچ یک از اپلیکیشن ها به لیست مربوطه دسترسی نخواهند داشت و مجوز یاد شده به طور کامل از تلفن های هوشمند اندریدی حذف میشود.

گوگل اعلام کرده که اگر اپلیکیشن ها از این قانون پیروی نکنند یا توسعه دهندگان اقدامی برای اعمال این سیاست جدید نکنند، ممکن است اپلیکیشن از گوگل پلی حذف شود. با این حال اپلیکیشن هایی که دلیل منطقی برای دریافت این دسترسی داشته باشند و این موضوع را برای کاربران شرح داده باشند، میتوانند همچنان به لیست اپلیکیشن های دیگر نصب شده روی دستگاه دسترسی داشته باشند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373