لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ارتباط آیفون 3G برای همیشه قطع خواهد شد

ارتباط آیفون 3G برای همیشه  قطع خواهد شد

با آغاز فرایند عرضه تلفن‌های هوشمند 5G آماده سازی نسل پنجم سیستم‌های ارتباطی همراه، اپراتورهای تلفن همراه تصمیم رفته‌رفته فرایند پشتیبانی از 3G را متوقف می‌کنند.

در این میان، ورایزون به عنوان یکی از مهم‌ترین اپراتورهای آمریکا فرایند پشتیبانی از 3G را از سال ۲۰۲۲ میلادی کنار می‌گذارد. این اپراتور اعلام کرده که از روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی دیگر از نسل سوم سیستم ارتباطی همراه پشتیبانی نمی‌کند و پس از آن فقط از LTE و نسل پنجم سیستم‌های ارتباطی شامل mmwave و sub-6GHz پشتیبانی خواهد کرد.

این موضوع به‌منزله آن است که اپراتورهای تلفن همراه در حال کاهش تدریجی روند پشتیبانی از 3G هستند و رفته‌رفته این فناوری در جهان منسوخ خواهد شد.

استفاده از نسل پنجم سیستم‌های ارتباطی از سال ۲۰۱۹ به‌صورت تدریجی آغاز شده و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه و اپراتورهای پشتیبانی کننده از سیستم‌های ارتباطی، از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از آن را به‌صورت گسترده ادامه داده‌اند.

در این میان، شرکت اپل نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین نقش آفرینان تولید تلفن هوشمند در جهان از سال ۲۰۲۰ میلادی با طراحی و تولید آیفون ۱۲ به جمع شرکت‌هایی پیوست که از این فناوری ویژه پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر اکثر تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های همراه جهان از فناوری LTE پشتیبانی می‌کنند که به‌صورت تدریجی این فناوری قرار است جای خود را به 5G دهد.

پشتیبانی از 3G در اواسط دهه ۲۰۱۰ میلادی باعث شد تا روند استفاده از اینترنت همراه به شکلی گسترده در میان کاربران افزایش پیدا کند. آیفون ۵ که در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی و عرضه شد، آغازگر فرایند استفاده از فناوری نسل سوم ارتباطی در تلفن های هوشمند شرکت اپل بود. این فناوری عامل اصلی استفاده روزمره کاربران از تلفن‌های همراه برای دسترسی به اینترنت و خدمات مبتنی بر آن به‌حساب میاید. توقف پشتیبانی از فناوری نسل سوم به معنای آن است که ارتباط آیفون 3G به عنوان نسل دوم تلفن های هوشمند اپل برای همیشه از جهان قطع خواهد شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420