لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

یک حفره امنیتی مهم در iOS 14.4.2 برطرف شد

یک حفره امنیتی مهم در iOS 14.4.2 برطرف شد

شرکت اپل اخیرا آپدیت امنیتی iOS 14.4.2 را منتشر کرده است. این آپدیت سه هفته بعد از انتشار iOS/iPadOS 14.4.1 و بیش از یکماه بعد از انتشار آپدیت iOS/iPadOS 14.4.1 ارائه شده است.

آپدیت iOS 14.4.2 از همین حالا به طور رایگان قابل دانلود است و روی همه دستگاه‌ها از طریق روش OTA از بخش Setting قابل دسترسی است.

طبق یادداشت‌های انتشار اپل، این نرم افزار یک مشکل مهم امنیتی را برطرف کرده و بهتر است توسط همه کاربران نصب شود. اپل طی سند پشتیبانی امنیتی خود اشاره کرده که در این آپدیت یکی از حفره های امنیتی مهم برطرف شده است.

این حفره امنیتی مربوط به اسکریپت‌های مخربی است که در وبسایت‌های زیادی موجود است و اپل با آگاهی از این موضوع به رفع این مشکل پرداخته و با ارائه بهبودهای امنیتی، مشکل را به طور دائمی از بین برده است.

اپل همچنین iOS و iPadOS 12.5.2 را منتشر کرده که آپدیت امنیتی قابل دسترسی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر ارائه کرده است.

چندی پیش اپل آپدیت iOS/iPadOS 14.4.1 را منتشر کرد که یک به روز رسانی برای رفع حفره امنیتی مربوط به WebKit بود. با وجود این حفره امنیتی، محتواهای مخرب می‌توانستند کدها را به طور خودسرانه اجرا کنند.قابل ذکر است که چهارمین به روز رسانی iOS 14.4 با ارائه تغییرات جزئی در دوربین و بلوتوث منتشر شد.

اپل گفته که از باگ‌های موجود در آیفون و آیپد سوء استفاده می‌شود و به همین دلیل باید آپدیت‌های امنیتی را منتشر و در اختیار کاربران بگذارد، هر چند که اپل به جزئیات باگ‌ها و آپدیت‌ها اشاره نکرده است.

دو مورد از این باگ‌ها در موتور مروگر سافاری Webkit و هسته سیستم عامل تا به حال کشف شده‌اند که گفته شده هکرها از چندین باگ همزمان استفاده می‌کنند.

گفتنی است که اپل iOS 14.4.2 را برای جدیدترین دستگاه‌ها از جمله آیفون 6S و مدل های جدیدتر، iOS 12.5.2 را برای دستگاه‌های قدیمی و WatchOS 7.3.3 را با ارائه رفع اشکال و بهبودها منتشر کرده است که از همین حالا امکان دانلود و نصب را روی دستگاه های پشتیبانی شده دارند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420