لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

لیست اپلیکیشن‌های جاسوسی با جمع آوری حجم بالایی از داده‌ها منتشر شد

لیست اپلیکیشن‌های جاسوسی با جمع آوری حجم بالایی از داده‌ها منتشر شد

اپلیکیشن‌های جاسوسی به دلیل جمع آوری حجم بالایی از اطلاعات کاربران، در مطالعات حریم خصوصی توجه‌ها را به خود معطوف کرده‌اند. در این میان، لیستی از این اپلیکیشن‌ها فاش شده است.

pCloud سرویس ذخیره سازی ابری با استفاده از برچسب‌های حریم خصوصی اپلیکیشن، به بررسی اپلیکیشن‌های جاسوسی با جمع آوری بیشترین اطلاعات از کاربران، پرداخته است.

گفتنی است که اینستاگرام و فیس‌بوک بیشترین اطلاعات را از کاربر دریافت کرده و با تبلیغ کنندگان شخص ثالث به اشتراک می‌گذارند. اطلاعات خرید، مکان، جزئیات تماس، محتوای کاربر،سابقه جستجو و سابقه مرورگر و سایر موارد بیشترین داده‌های جمع آوری شده هستند.

اینستاگرام 79 درصد اطلاعات شخصی کاربران و فیس‌بوک تا 57 درصد را جمع آوری می‌کنند. در این میان لینکداین و Uber Eats با جمع آوری 50 درصد اطلاعات همچنین بسیار مورد توجه بوده‌اند.

این مطالعه قبل از زمانی است که گوگل برچسب‌های حریم خصوصی اپلیکیشن را برای جستجوگر گوگل و کروم به اشتراک گذاشته بود. در حالی که یوتیوب و YouTube Music، 43 درصد از اطلاعات شخصی را برای اشتراک گذاری با شخص ثالث جمع آوری می‌کند.

در میان اپلیکیشن‌های جاسوسی eBay، TikTok، Duolingo، Deliveroo و Trainline در 10 اپلیکیشن برتر به لحاظ بالاترین میزان جمع آوری داده‌ها قرار داشته و Reddit، Snapchat، Spotify، Pandora، ESPN و CNN در 20 اپلیکیشن برتر قرار گرفته‌اند.

اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات زیادی از کاربر جمع آوری نمی‌کنند یا به عبارتی جاسوسی نیستند شامل Signal، Clubhouse، Netflix، Shazam، Etsy، Skype و Telegram هستند.

با جستجوی یک ویدیو در یوتیوب، 42 درصد از اطلاعات کاربر برای تبلیغات شخص ثالث ارسال می‌شود. این داده‌ها برای ارائه تبلیغات قبل و حین تماشای ویدیو مورد استفاده هستند. همچنین اینستاگرام 79 درصد از اطلاعات کاربران را برای جمع آوری داده‌ها به اشتراک می‌گذارد.

لازم به ذکر است که کاربران قبل از دانلود یک اپلیکیشن، برچسب حریم خصوصی آن را بررسی کنند. این برچسب‌ها شامل داده‌های مورد استفاده برای ردیابی کاربر و داده‌های لینک شده به کاربر هستند که برای شخص ثالث جمع آوری می‌شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373