لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

احتمال فیلتر شدن پیام رسان سیگنال در چین

احتمال فیلتر شدن پیام رسان سیگنال در چین

گزارش منتشر شده از وب‌سایت TechCrunch خبر از احتمال فیلتر اپلیکیشن پیام رسان سیگنال در چین می‌دهد.

بنابر وب‌سایت ردیابی سانسور Greatfire.org، در حالی که این اپلیکیشن در اپ استور قابل دسترسی است، ولی فعالیت آن در کشور چین متوقف شده است.

شبکه‌های اجتماعی تحت مدیریت کشورهای اروپایی و آمریکایی مثل فیس‌بوک، ‌توییتر و اینستاگرام از مدتی قبل در این کشور ممنوع و از دسترس خارج شدند؛ اما سیگنال تحت سیستم رادار مقامات چین بوده و اکنون متوقف شده است.

ظاهراً هنوز دلیل فیلتر یا عدم دسترسی به پیام رسان سیگنال توسط دولت کشور چین مشخص نشده؛ ولی اخیراً با ایجاد تبلیغات عمومی درباره سیاست حفظ حریم خصوصی واتساپ،‌ دو پیام رسان سیگنال و تلگرام بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفتند.

اگر چه تلگرام و واتساپ مانند سیگنال در اپ استور چین با استفاده از VPN قابل دسترسی است، اما دسته دیگری از اپلیکیشن‌ها توسط مقامات محلی در سال‌های اخیر مسدود شده‌اند.

قابل ذکر است که پیام رسان سیگنال یک سیستم پیام رسان متن باز بوده که امکان ارسال پیام‌های متنی، صوتی و تصویری را ارائه کرده و در اندروید،‌ iOS و روی دسکتاپ قابل اجرا است. همچنین سیگنال جایگاه نخست امن‌ترین پیام رسان دنیا را دارد. به نظر می‌رسد که مقامات دولت چین از سیستم رمزنگاری و عدم امکان افشای اطلاعات شخصی و حساس کاربران در اپلیکیشن سیگنال رضایت ندارند و همین موضوع باعث شده تا دولت چین با محدود کردن اپلیکیشن سیگنال، امکان استفاده از آن را برای کاربران خود سلب کرده تا بتوانند با استفاده از پیام رسان‌های بومی نظیر وی چت امکان ردیابی حداکثری اطلاعات کاربران را داشته باشند.

گفتنی است از آنجا که تمام ارتباطات در سیگنال به‌صورت یک پارچه رمزگذاری شده‌اند، بنابراین فقط افراد حاضر در ارتباط دسترسی به پیام‌ها و محتوا داشته و حتی سازنده و توسعه دهنده آن هم قادر به مشاهده پیام‌ها نیستند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420