لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بهینه سازی‌های کروم 89 برای مصرف منابع سخت افزاری

بهینه سازی‌های کروم 89 برای مصرف منابع سخت افزاری

مرورگر کروم سال‌ها است که به خاطر مصرف زیاد منابع سخت افزاری با انتقادهای شدید همراه است و نزدیک به یک هفته پیش گوگل باعرضه یک آپدیت جدید تلاش کرد تا برخی از بخش‌های این مرورگر را بهینه سازی کند.

ارائه کروم 89 از طرف شرکت گوگل به روند هوشمندتر شدن مصرف منابع سخت افزاری کمک کرد و باعث شد تا باز کردن هم‌زمان چند تب و موارد دیگر به شکلی آسان‌تر قابل انجام باشد.

بنابر پست جدیدی در وبلاگ Chromium منتشر شده مشخص شده که ‌توسعه دهندگان کروم موفق شده‌اند تا 8 درصد از مصرف حافظه سیستم‌های موجود در نسخه 89 را در کامپیوترهای مک را کاهش دهند.

گفته شده که مصرف تک به تک تب‌ها از حافظه رم در این نسخه بهینه‌تر شده و صفحات غیرفعال حافظه کمتری را اشغال می‌کنند. توسعه دهندگان برای رسیدن به این هدف از کاهش فراخوان جاوا اسکریپت استفاده کرده‌اند که منجر به ایجاد بهبودی چشمگیر شده است.

همچنین تب‌های باز شده در پس زمینه با کاهش میزان درگیری پردازنده، عمر باتری را حفظ کرده و موجب می‌شود که کروم تا 5 برابر کمتر از CPU استفاده کند و دوام باتری را تا 1.25 ساعت بهتر کند.

توسعه دهندگان اشاره کرده‌اند که با معرفی و عرضه گسترده گوگل کروم 89 موجب 65 درصد بهبود تأثیر مصرف انرژی در صفحات پس زمینه شده است.

گزارش‌های منتشر شده اخیر نشان می‌دهد که گوگل کروم در مقایسه با سافاری تا 10 درصد مصرف رم بیشتری دارد. همین موضوع باعث شد تا موجی از انتقادات نسبت به شرکت گوگل ابراز شود و در مدتی کوتاه این کمپانی نسخه جدید کروم را با بهبودهای سخت افزاری آماده عرضه کند.

اپل ادعا می‌کند که سافاری در مک او اس بیگ سور در دانلود وب‌سایت‌های پر بازدید نسبت به کروم به طور متوسط 50 درصد سریع‌تر است. همچنین اپل اشاره کرده که سافاری تا یک ساعت و نیم بیشتر ویدیو را استریم کرده و با یک بار شارژدر مقایسه با کروم و فایرفاکس می‌تواند کاربران را در مرورگر نگه دارد.

گوگل کروم جدید برای مک از طریق سرورهای گوگل و به طور رایگان دانلود می‌شود و در iOS از طریق اپ استور قابل دسترسی است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420