لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

CIA سالهاست بدنبال راهی برای نفوذ به دستگاههای اپل است

CIA سالهاست بدنبال راهی برای نفوذ به دستگاههای اپل است

بر اساس گزارش The Intercepts سازمان CIA سالهاست که در تلاش برای یافتن راهی به منظور شکستن امنیت دستگاه‌های اپل است. نخستین برنامه های CIA در این خصوص یک سال پیش از عرضه نخستین آیفون برنامه ریزی شده بود. The Intercepts منبع این اظهارات را مدارک درز شده‌ای عنوان می‌کند که توسط ادوارد اسنودن منتشر شده است که در آنها در خصوص جلساتی در سازمان CIA با نام Jamboree توضیح داده شده است که در این جلسات مدیران ارشد این سازمان به گفتگو در خصوص نقصهای امنیتی دستگاههای الکترونیک می‌پرداختند.

CIA تابحال در خصوص اظهار نظر در این باره سر باز زده است، اما در این گزارش عنوان شده است که این سازمان بدنبال شکستن قفلهای امنیتی و در نهایت نفوذ به دستگاههای اپل است. ظاهرا مسئولان بلندپایه CIA در جلساتی که بصورت محرمانه داشتند اعلام کردند که توانستند نسخه اختصاصی از XCode را تولید کنند که بوسیله آن امکان جاسوسی و بدست آوردن رمز عبور و همچنین استخراج پیامهای دستگاههای آلوده را فراهم می‌کند. یکی دیگر از متدهای این سازمان نیز وجود بدافزار مانیتورینگی است که در هنگام تایپ کردن کاربران در دستگاه مک خود می‌تواند نوشته‌های تایپ شده را ذخیره کند.

بر اساس گزارشات داخلی CIA، این سازمان این ابزارها را به منظور ایجاد امنیت در ارتباطات داخل و خارج از مرزهای آمریکا تولید کرده است. البته این موضوع به هیچ عنوان تازگی ندارد و دولتهای آمریکا و بریتانیا مدتهاست که بدنبال راهی برای نفوذ از سرورهای اپل هستند و بارها نیز از این شرکت درخواست کردند که مسیری را برایشان ایجاد کنند تا بتوانند بصورت خصوصی به وضعیت امنیت دستگاهها و سرورهای اپل نظارت و دسترسی داشته باشند.

تیم کوک در فوریه 2015 در مصاحبه‌ا ی با Telegraph به شدت بر حفاظت از حریم شخصی کاربران خود تاکید کرد:

هیچ کس در اپل هر گونه نفوذ دولت و یا شرکتهای مختلف به حریم خصوصی کاربران ما و دسترسی به آنها را قبول نخواهند کرد. این موضوع یکی از حقوق پایه انسانهاست. ما همه حق داریم که حریم خصوصی خود را داشته باشیم.

اپل تا کنون در خصوص اتهامات وارد شده به CIA واکنشی نشان داده است. هنوز مشخص نیست که CIA در حمله خود به دستگاههای اپل موفق شده است با خیر، ولی در این گزارش اشاره شده است که CIA هنور نتواسنته راهی را برای نفوذ به سرورهای اپل بمنظور دستیابی به اطلاعات کاربران پیدا کند.

sibname

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373