لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حفره‌های امنیتی در اپلیکیشن ضبط تماس آیفون باعث نگرانی کاربران شد

حفره‌های امنیتی در اپلیکیشن ضبط تماس آیفون باعث نگرانی کاربران شد

آسیب پذیری امنیتی در اپلیکیشن ضبط مکالمه در آیفون یا Call Recorder، مکالمات کاربران را در معرض خطر قرار داده است.

گزارش منتشر شده از وب‌سایت TechCrunch نشان داده یک حفره امنیتی در اپلیکیشن ضبط تماس در آیفون موجب به خطر انداختن مکالمات هزاران کاربر شده است. این آسیب پذیری توسط یک محقق هوش مصنوعی کشف شده و با نصب یک بسته الحاقی این مشکل را برطرف کرد.

طراحی اپلیکیشن ضبط تماس به‌گونه‌ای است که به کاربر آیفون امکان ضبط مکالمات ورودی و خروجی را می‌دهد که تمام مکالمات را در کلود سرویس وب آمازون ذخیره می‌کند.

این آسیب پذیری با تغییر کدهای اپلیکیشن مذکور توانسته علاوه بر نظارت و دست‌کاری ترافیک رد و بدل شده، اقدام به دست‌کاری و پنهان کردن هویت شماره تلفن‌های مبدأ و مقصد کند. این موضوع می‌توانست بعث افزایش احتمال تقلب و جعل فایل‌های مکالمات ضبط شده توسط افراد سودجو شود.

بیش از 130 هزار ضبط صوتی قابل دسترسی بوده ولی دسترسی به پرونده‌ها یا دانلود آن‌ها خارج از اپلیکیشن ضبط تماس در آیفون امکان پذیر نیست. این نقص امنیتی به سازنده اطلاع داده شده و سازنده آپدیت آن را ارائه داده است.

اخیراً گزارشی از شرکت امنیتی تلفن همراه Zimperium منتشر شده که هزاران کاربر iOS در حال استفاده از سرویس‌های ابری عمومی مثل Amazon Web Services، Google Cloud و Microsoft Azure هستند که با ارائه تنظیمات نامناسبی موجب افشای اطلاعات کاربر می‌شود.

مدیر عامل شرکت Zimperium همچنین اشاره کرده که تنظیمات اشتباهی در ذخیره سازی ابر، روند نگران کننده‌ای دارد زیرا مشخص شده که اپلیکیشن 6,608 iOS می‌تواند اطلاعات شخصی، گذر واژه‌ها و اطلاعات پزشکی کاربران را افشا می‌کند.

او ادامه داد که بسیاری از این اپلیکیشن‌ها فضای ذخیره سازی ابری دارند که توسط توسعه دهنده یا افراد تنظیم کننده به‌درستی پیکربندی نشده‌اند و به همین دلیل داده‌ها برای هر کسی قابل مشاهده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420