لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل یکی از کارکنان سابق خود را به سو استفاده و فروش اطلاعات محرمانه متهم کرد

اپل یکی از کارکنان سابق خود را به سو استفاده و فروش اطلاعات محرمانه متهم کرد

شرکت اپل به تازگی اقدام به افتتاح یک پرونده قانونی علیه یکی از کارکنان سابق خود کرده و طی آن او را به سرقت اطلاعات محرمانه و انتشار آن‌ها متهم کرده است.

در این پرونده قانونی شرکت اپل «سایمون لنکستر» به تصمیم برای فروش اطلاعات محرمانه متهم کرده است. لنکستر نزدیک به یک دهه پیش در اپل کار می‌کرده که طی آن به اسناد داخلی خارج از مسئولیت خود نیز دسترسی داشته است. جزئیاتی که این کارمند سابق اپل در اختیار داشته و آن‌ها را برای یک فرد فعال در حوزه رسانه ارسال کرده است.

تا تاریخ اول نوامبر 2019 لنکستر در چندین پروژه طراحی محصولات و معماری سخت افزاری قطعات فعالیت داشته است. نقش او طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه از سخت افزارهای دستگاه‌ها بوده و او جزئیات زیادی از اطلاعات در اختیار را تا تاریخ 20 نوامبر 2018 در اختیار رابط رسانه‌ای خود از طریق پیامک، ایمیل و تماس‌های تلفنی قرار داده است.

او پس از استعفا از اپل، تلاش داشته تا ارتباط عمیق خود با رسانه‌هایی که تا پیش از این با آن‌ها رابطه داشته را حفظ کند. در این میان، بررسی‌های داخلی شرکت اپل نشان می‌دهد که او در طول فعالیت خود در این کمپانی تلاش برای فروش و نشت اطلاعات داشته است.

اپل ادعا می‌کند که او حتی تا آخرین روزهای فعالیت خود در شرکت اپل تعداد زیادی از اسناد داخلی و محرمانه را از طریق دسترسی‌های خود دانلود و آن‌ها را به‌صورت شخصی ذخیره سازی کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده که اطلاعات منتشر شده از طرف لنکستر مربوط به محصولات سخت افزاری معرفی نشده، قابلیت‌ها و تغییرات عرضه نشده برای محصولات کنونی و نحوه رونمایی از محصولات آینده اپل بوده است.

اپل البته با وجود ارائه ادعای خود مبنی بر نشت اطلاعات محصولات آینده، اطلاعات دقیقی از دسته محصولات مربوط به این پرونده ارائه نداده است. با این حال اپل تأکید داشته که بیشتر نشت اطلاعاتی در بازه اکتبر تا نوامبر 2019 از طرف این فرد رخ داده و اطلاعاتی مهم در مورد پروژه‌ای به نام «پروژه ایکس» منتشر شده است.

اپل تأکید کرده که این کارمند، همانند تمامی افرادی که در این کمپانی کار می‌کنند، پیمان نامه منع انتشار اطلاعات محرمانه را امضا کرده و به همین دلیل نیز شکایت از لنکستر کاملاً به‌جا و قانونی بوده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420