لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا اتصال لایتنینگ در آیفون بدون تغییر باقی می‌ماند؟

آیا اتصال لایتنینگ در آیفون بدون تغییر باقی می‌ماند؟

 بنابر ادعای مینگ چی کو، اپل بنا به دلایلی قصد ندارد اتصال لایتنیگ در آیفون را به USB-C تغییر داده و احتمالا در آینده به مگ سیف روی می‌آورد.

با وجود اینکه اکثر تولید کنندگان محصولات الکترونیکی به سمت استفاده از USB-C پیش رفته‌اند، ولی اپل اتصال لایتنینگ را در آیفون 13 یا مدل‌های زیرمجموعه آن تغییر نخواهد داد.

مینگ چی کو همچنین گفته از آنجا که USB-C یک استانداردآزاد و باز بوده و نسبت به لایتنینگ مقاومت کمتری به آب دارد، اپل آن را جایگزین لایتنینگ در آیفون نخواهد کرد. از دیدگاه اپل استفاده از USB-C برای محصولات مبتنی بر استادندارد MFi سود تجاری کمتری دارد و برای خود این شرکت نیز مضر است. در این میان، مقاومت آن در برابر نفوذ آب نسبت به لایتنینگ و مگ سیف کمتر است.

در حال حاضر اپل می‌تواند کیفیت کابل‌های لایتنینگ و لوازم جانبی را از طریق لایسنس Made for ‌iPhone‌ (MFi) به کنترل کند. MFi همچنین جریان درآمدی قابل ملاحظه‌ای را برای اپل ایجاد می کند، زیرا تولید کنندگان شخص ثالث مجبورند برای ساختن کابل‌های لایتنینگ و اکسسوری‌ها، کمیسیون قابل توجهی به اپل پرداخت کنند. این در حالی است که استفاده از تایپ سی در آیفون ها باعث میشود تا پشتیبانی از این لایسنس تحت کنترل اپل نباشد.

اپل از سال 2012 تاکنون یعنی از آیفون 5 به بعد، از اتصال لایتنینگ استفاده می کند، ولی دستگاه‌هایی مثل آیپد پرو، مک بوک پرو، مک بوک ایر و اخیرا آیپد ایر را به USB-C مجهز کرده است

استفاده از لایتنینگ باعث ایجاد محدودیت هایی در زمینه اتصال درایوها و نمایشگرهای خارجی شده است. قابل ذکر است که در تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها مثل آیپدهای میان‌رده، آیپد مینی و ایرپاد و لوازم جانبی مثل مجیک ترکپد و شارژرمگ سیف دوئو اتصال USB-C استفاده شده است.

در این میان برخی از شایعات نشان میدهد که شرکت اپل تصمیم دارد تا فرایند استفاده از درگاه‌های جدید را در آیفون‌ها استفاده کند، برخی از شایعات نیز ادعا کرده بودند که شرکت اپل تصمیم به تولید‌ آیفون بدون پورت دارد که با توجه به ادعای اخیر مینگ چی کو در مورد مدل کسب و کار اپل و درآمدزایی آن از لایتنینگ این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373