لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نازیک ترین و سبک ترین مک بوک ساخته شده تابحال! مک بوک جدید

نازیک ترین و سبک ترین مک بوک ساخته شده تابحال! مک بوک جدید

اغراق نکردیم اگه بگیم مک بوک جدید اپل یک شاهکار انقلابی دیگه از شرکت اپل هست.

شاید به جرات بتوان مدعی بود که این محصول مهمترین تغییر خط تولید ابزارهای قابل حمل شرکت اپل از سال ۲۰۱۰ تا کنون باشد. و البته محصولی عرضه شده که واقعا ارزش چنین انتظاری را داشته است. این محصول که به سادگی با نام MacBook خوانده می‌شود، حتی از مکبوک ایر باریک اندام اپل هم نازکتر است. لپ‌تاپ فوق نازک تازه وارد از نمایشگر ۱۲ اینچی بهره می‌برد که رزولوشن خارق‌العاده ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل را به لطف تکنولوژی رتینا عرضه می‌کند. 

overview_colors_large.jpg
 
حاشیه‌های کناره نمایشگر و کیبورد این لپ‌تاپ بسیار کم شده اند و ضخامت آن هم به ۱۳.۱ میلیمتر رسیده است. این میزان، ۲۵ درصد نازکتر از مکبوک ایر ۱۱ اینچی محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ دو قابلیت بسیار مهم دنیای لپ‌تاپهای اپل را در هم آمیخته است. شما در بدنه‌ای مشابه مکبوک ایر ۱۱ اینچی، لپ‌تاپی با نمایشگر بزرگتر را در اختیار دارید.  شاید بتوان اهمیت مکبوک تازه در دنیای تکنولوژی را با اولین نسخه مکبوک ایر مقایسه کرد که در سال ۲۰۰۸ توسط استیو جابز فقید رونمایی شد.

overview_retina_large.jpg

اول از همه بگوییم که علاقه‌مندان از ۲۱ فروردین ۹۴ می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۲۹۹ دلار مکبوک تازه را خریداری  کنند. این نسخه از پردازنده ۱.۱ گیگاهرتزی Core M اینتل به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. نسخه دیگر با قیمت ۱۵۹۹ دلار به حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی کور ام مجهز است.
 
اپل برای تولید مکبوک، بسیاری از تکنولوژی‌ها و طراحی‌های لپ‌تاپ را دوباره اختراع کرده است.  کیبورد آن  که تقریبا تمام سطح دستگاه را پوشانده، ۴۰ درصد نازکتر از مکبوک ایر است. اما اندازه کلیدها ۱۷ درصد بزرگتر شده است. ترک پد آن بازطراحی شده و با تجهیز به قابلیت Force Touch، دیگر خبری از امکان کلیک فیزیکی روی آن نیست. اما این صفحه بیش از پیش به لمس حساس است.  و اینگونه شیوه کاملا تازه‌ای برای ارتباط و تعامل با دستگاه در اختیار دارید.
 
overview_keyboard_on_large.jpg
 
نکته مهم این است که مکبوک جدید برای نازکتر شدن هر چه بیشتر قید فن خنک کننده پردازنده را هم زده و به سراغ پردازنده های نسل جدید Core M اینتل رفته که اندکی هم ضعیف تر هستند.  باتری ویژه این اولترابوک هم که به نازکی هر چه بیشتر آن کمک می‌کند، می‌تواند ۹ ساعت وبگردی یا ۱۰ ساعت تماشای ویدیو شما را همراهی کند.
 
 و همانطور که پیشتر گفتیم، شایعات درباره حذف اغلب پورتهای روی مکبوک درست از کار در آمده است. در اینجا شما تنها در یک سو ورودی هدفون و در سوی دیگر پورت یو‌اس‌بی Type C را مشاهده می‌کنید. برای شارژ مکبوک یا ارتباط آن با دنیای بیرون باید از همین یک پورت بهره ببرید.  البته این موضوع بیشتر یک اجبار بوده. زیرا نازکی بیش از حد این محصول، به اپل اجازه استفاده از پورت‌های معمول یو‌اس بی را نمی‌داده است.  و البته جای شکی باقی نیست که پورت تازه به کابلها و مبدلهای جدیدی نیاز دارد. از جمله اینکه می‌تواند با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه به انتقال اطلاعات از طریق آن بپردازید.
 
internals_layer_start_large.jpg
 
 
از دیگر نکات جالب مکبوک جدید اینجا است که اپل ایده‌هایی از دنیای آیپد و آیفون را نیز به آن راه داده است. برای مثال این لپ‌تاپ فوق‌نازک در سه رنگ نقره‌ای (مرسوم مکبوکها)،  خاکستری فضایی و طلایی عرضه خواهد شد. 
 
از دیگر تغییرات این محصول می‌توان به جایگزینی سیستم نور پس زمینه کلیدهای کیبورد اشاره کرد که نقش مهمی در نازکتر شدن آن داشته. اپل به جای یک صفحه LED یک تکه برای کیبورد، در این محصول در زیر هر کلید یک LED مجزا قرار داده است.  و پردازنده های جدید اگرچه بدون هیچ شکی از سرعت آن خواهند کاست، اما ۳۰ درصد در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی خواهند کرد.
 
hero_static_large.jpg
 
و در نهایت اینکه فیل شیلر معتقد است این مکبوک، عنوان کم‌مصرف‌ترین و کاراترین نوت‌بوک جهان را از آن خود خواهد کرد.
 
البته این تنها تغییر دنیای لپتاپ اپل نیست. تمامی مدلهای قبلی نیز قرار است با تجهیز به پردازنده جدید نسل پنجم Core اینتل راهی بازار شوند. اینگونه عمر باتری نسخه جدید آنها چندین ساعت افزایش خواهد یافت. و البته مکبوک پرو ۱۳ اینچ جدید به ترک‌پدی با تکنولوژی Force Touch هم مجهز خواهد شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373