لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل کاربران فرانسوی را از تعمیر پذیری آیفون آگاه می‌کند

اپل کاربران فرانسوی را از تعمیر پذیری آیفون آگاه می‌کند

بنا بر تقاضای اخیر دولت فرانسه، شرکت اپل موظف شده تا حق تعمیر پذیری آیفون و البته امتیاز مربوط به هر یک از محصولات خود در زمینه انجام فرایندهای تعمیراتی را به کاربران ارائه دهد.

اپل در صفحات خرید طیف بزرگی از محصولات خود امتیاز تعمیر پذیری را در بخش فرانسوی وب سایت خود ارائه داده است که عملکردی مانند رتبه تعمیر پذیری در وب‌سایت iFixit دارد.

یکی از وزارتخانه‌های فرانسه اعلام کرده که این امتیاز بندی، اطلاعات مهمی را درباره تعمیر پذیری، عدم تعمیر پذیری و درجه سختی فرایند تعمیراتی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

این امتیاز برای تعمیر پذیری همه مدل‌های آیفون 12 رتبه 6.0 در نظر گرفته شده است. این در حالی است که برای آیفون 11 و 11 پرو درجه تعمیر پذیری 4.6 اعلام شده است. آیفون 11 پرو مکس و XR نیز رتبه 4.5،‌ آیفون XS با رتبه تعمیر پذیری 4.7 و آیفون XS مکس با رتبه 4.6 توسط اپل اعلام شده‌اند.

در میان این محصولات بهترین رتبه تعمیر پذیری مربوط به نسل دوم آیفون SE با امتیاز 6.2 و آیفون 7 پلاس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با رتبه 6.6 است. بالاترین امتیاز نیز برای آیفون 7 با رتبه تعمیر پذیری 6.7 است. 

در گروه محصولات مک، مک بوک پرو M1 با اندازه 13 اینچ رتبه تعمیر پذیری 5.6 در نظر گرفته شده است. مک بوک پرو 16 اینچی با رتبه 6.3 و مک بوک ایر M1 با رتبه 6.5 اعلام شده‌اند.

بخش فرانسوی صفحه رسمی پشتیبانی اپل، اطلاعات رتبه بندی تعمیر پذیری آیفون‌ها و مک بوک‌ها را به طور واضح به کاربران ارائه می‌دهد و کاربرانی که در خارج از کشور فرانسه هستند نیز می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

شاخص درجه تعمیر پذیری شامل قابل دسترس بودن آموزش فرایند تعمیراتی،‌ سطح سختی یا آسانی جدا شدن قطعات،‌ قیمت و در دسترس بون قطعات یدکی و آپدیت‌های نرم افزاری است.

این رتبه بندی توسط یکی از وزارتخانه‌های فرانسه تعیین شده و توسط سازمان پیشگیری از تقلب FRCCB نظارت و تائید شده است.

سال گذشته اتحادیه اروپا در حمایت از طرح حق تعمیر و مواردی مثل برچسب گذاری اجباری روی لوازم الکتریکی مصرفی برای نشان دادن قابلیت تعمیر پذیری محصولات، برخی از شرکت‌ها را مجبور به تغییر رویه کرده بود و حالا این قانون از طرف دولت فرانسه اجرایی شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420