لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ارائه سرویس eSIM ایرانسل راهکاری برای رجیستر کردن اپل واچ

ارائه سرویس eSIM ایرانسل راهکاری برای رجیستر کردن اپل واچ

 چند روز پیش بود که گزارش‌هایی در مورد تصویب قانون رجیستری ساعت‌های هوشمند منتشر شد و بسیاری پرسیده بودند که این موضوع چطور امکان‌پذیر خواهد بود.

حال شرکت ایرانسل به‌تازگی فرایند راه‌اندازی eSIM را به‌صورت آزمایشی در شبکه خود آغاز کرده که می‌تواند مهر تأییدی بر شروع روند رجیستر کردن اپل واچ و ساعت‌های هوشمند دیگر باشد.

بحث راه‌اندازی eSIM از مهرماه 1396 توسط ایرانسل مطرح‌ شده بود؛ جالب اینجاست که فرایند رجیستری تلفن‌های همراه از همین دوره آغاز شد و حالا به نظر می‌رسد با بالا گرفتن بحث رجیستر کردن ساعت‌های هوشمند، این فناوری پس از سه سال توسط اپراتور ایرانسل اجرایی شده است.

تا پیش از این کاربران ایرانی امکان استفاده بهینه از سیم کارت‌های الکترونیکی را نداشتند و همین موضوع باعث شده بود تا بسیاری از قابلیت‌هایی که نسخه سلولار ساعت‌های هوشمند اپل واچ در خود دارد، امکان استفاده توسط کاربران ایرانی را نداشته باشد. در این میان، گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری‌های مختلف حاکی از آن است که شبکه ایرانسل فرایند پشتیبانی از eSIM را آغاز کرده است.

پشتیبانی از این شبکه علاوه بر امکان استفاده از تمامی امکانات اپل واچ‌های سلولار، امکان راه اندازی سیم کارت دوم روی آیفون‌های دوسیم کارته پارت نامبر آمریکا (LL/A) را نیز به کاربران ایرانی خواهد داد.

متن پست اینستاگرامی بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به این شرح است:

سرویس #eSIM به‌صورت آزمایشی در شبکۀ #ایرانسل راه‌اندازی شد.

سرویس eSIM یا embedded Subscriber Identity Module همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، سیم‌کارتی است که در دل دستگاه هوشمند قرار می‌گیرد و برخلاف سیم‌کارت‌های نسل قبل (مینی‌سیم، میکروسیم و نانوسیم) امکان تعویض آن وجود ندارد، بلکه به صورت تراشه‌ای الکترونیکی و در ابعاد کوچک‌تر، توسط کارخانه سازنده بر روی مادربورد نصب می‌شود و فعال‌سازی سیمکارت توسط اپراتور، به صورت نرم‌افزاری و از راه دور انجام می‌شود.

کاربرد eSIM در صنعت فناوری اطلاعات، علاوه بر آن که موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت به‌سزایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان پیشران توسعه صنعت #اینترنت_اشیا یاد کرد.

تسهیل در اتصال و فعال‌سازی، امکان استفاده از ارتباطات بی‌سیم در انواع بیشتری از دستگاه‌های هوشمند (شامل گجت‌‎های پوشیدنی)، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به توزیع و فروش سیمکارت از دیگر مزایای استفاده از eSIM است.

این فناوری برای تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامت هوشمند که به صورت دائم با شبکه‌های مخابراتی در ارتباط هستند نیز کارایی بالایی دارد. هم‌اکنون در دنیا استفاده از eSIM در برخی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامت هوشمند آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نه چندان دور، کاربرد آن به تمامی دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند نیز گسترش یابد.

ایرانسل در سال ۹۶، برای اولین بار در ایران، طی مراسمی با حضور فعالانی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی و کارشناسان فناوری‌اطلاعات و ارتباطات و خودروسازی، پروفایل eSIM را آزمایش کرده بود.

بیژن عباسی‌آرند

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373