لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

عدم تصاحب نتفلیکس بزرگ‌ترین اشتباه اپل بوده است

عدم تصاحب نتفلیکس بزرگ‌ترین اشتباه اپل بوده است

 یکی از تحلیلگران مالی اعلام کرده که عدم تصاحب نتفلیکس بزرگ‌ترین اشتباه اپل بوده است و اپل تی وی پلاس تا به امروز نتوانسته محتوای انحصاری قابل توجهی را برای عموم افراد جامعه تولید کند.

سال ۲۰۱۸ بود که موجی از شایعات و گزارش‌ها در مورد احتمال تصاحب نتفلیکس توسط شرکت اپل مطرح شد که بعدها مشخص شد که شرکت اپل تمایلی به تصاحب نتفلیکس ندارد. اپل به جای آن تصمیم گرفت تا با توسعه سرویسی به نام اپل تی وی پلاس با نتفلیکس رقابت کند. حال یکی از تحلیلگران مسائل مالی اعلام کرده که این بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک شرکت اپل بوده است.

Dan Ives تحلیلگر مسائل مالی موسسه Wedbush Securities اعلام کرده که عدم تصاحب نتفلیکس و شروع به رقابت با آن، بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک شرکت اپل در زمان مدیریت تیم کوک به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت اپل بوده است.

این تحلیلگر طی مصاحبه جدیدی با وب سایت Yahoo Finance داشته اعلام کردم که در طول ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته این موضوع بزرگ‌ترین اشتباه شرکت اپل بوده که حتی استیو جابز نیز مرتکب چنین اشتباهی در زمان مدیریت خود بر اپل نشده است.

نتفلیکس در حال حاضر بیش از ۲۰۳ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد؛ این در حالی است که دیزنی پلاس تا به امروز تنها توانسته ۹۴.۲ میلیون کاربر اشتراکی را برای خود جمع آوری کند. حال این تحلیلگر اعلام کرده که اپل باید نتفلیکس را پیش از اقدام به بزرگ‌تر شدن و توسعه سرویسی به نام اپل تی وی پلاس خریداری می‌کرد و آن را به عنوان سرویس اصلی و محتوای ویدیو خود عرضه می‌کرد.

این تحلیلگر اعلام کرده که بسیاری از استودیوهای فیلم‌سازی را تا پیش از این زیر نظر قرار داده و فعالیت آن‌ها در کنار همکاری آن‌ها با شرکت نتفلیکس بررسی کرده است. طی این بررسی‌ها او متوجه شده که محتوای اختصاصی و انحصاری عرضه شده در نتفلیکس رفته‌رفته در حال افزایش محبوبیت در میان کاربران سراسر جهان است.

این در حالی است که شرکت اپل از همین حالا برای تولید محتوای انحصاری با چالش‌های زیادی مواجه شده است. او اعلام کرده که شرکت اپل به هیچ وجه نمی‌بایست از رقیب‌های خود در استریم محتوای ویدیویی عقب می‌ماند و در عین حال مهم‌ترین رقیب خود یعنی نتفلیکس را به حال خود رها می‌کرد.

او همچنین به محتوای انحصاری اپل تی وی پلاس نظیر The Morning Show، Ted Lasso و For All Mankind اشاره کرده و اعلام کرده این محتوای انحصاری هیچ یک به‌اندازه محتوای انحصاری نتفلیکس نظیر The Queen’s Gambit و The Mandalorian در میان فرهنگ عمومی محبوبیت پیدا نکرده‌اند و همین موضوع به یکی از اشتباه‌های بزرگ شرکت اپل درزمینهٔ توسعه و بازاریابی سرویس‌های مبتنی بر استریم محتوای ویدیویی تبدیل شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373